خبرگزاری کودتا( فارس ) تظاهرات امروز در بازار را تائید کرد

خبرگزاري فارس: تعدادي از كسبه بازار تهران امروز صبح در اعتراض به طرح ماليات بر ارزش افزوده با تعطيل كردن مغازه‌هاي خود در بازار تهران تجمع كردند؛ اما بازار تعطيل نيست.به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، اين در حالي است كه از صبح امروز عده‌اي فرصت‌طلب با حضور در بازار مانع بازگشايي برخي از مغازه‌هاي بازاريان تهران شدند و پس از درگيري با كساني كه اقدام به بازگشايي مغازه‌هاي خود مي‌كنند، اقدام به شكستن شيشه مغازه‌ها مي‌كنند و جو بازار تهران را ملتهب كرده‌اند.
بخشي از بازار تهران شامل بازار فرش تهران، بازار طلافروشان، بازار پارچه فروشان به همراه بخش‌هايي از بازار چارسوق كوچك و بزرگ از صبح امروز در اعتراض به طرح ماليات بر ارزش افزوده تعطيل شده است.
برخي بازاريان اين مناطق با سر دادن شعارهاي عليه طرح ماليات بر ارزش افزوده، از ديگر كسبه بازار ‌شامل بازار طوس، حضرتي، چهار‌راه بين‌الحرمين، بازار آهنگرها، نيز خواستند تا با آنان ‌همراه شوند اما كسبه اين بازارها همچنان باز هستند.
بخش‌هاي ديگري از بازار تهران نيز مانند بازار كويتي‌ها و بخش‌هايي از بازار بين‌الحرمين البته با خاموش كردن چراغ‌هاي خود در اين حركت اعتراض‌آميز شركت كردند اما هنوز باز هستند.
بسته شدن بخش‌هايي از تيمچه حاجب‌الدوله كه بورس اصلي فروش لوازم برقي و كريستال در بازار تهران است به عنوان قطب‌هاي مهم بازار نيز از صبح امروز گر‌چه تعطيل نكرده‌اند اما بسته شدن درهاي ورودي اين بازارها و نبود مشتري عملاً اين بازارها را نيز تعطيل كرده است و امكان خريد و فروش نيست.
در عين حال هنوز بخش‌هايي از بازار بين‌الحرمين، ابتداي بازار مسجد جامع، ابتداي كوچه غريبان و بخش‌هايي از بازار مولوي همچنان باز هستند و خريد و فروش در آن‌ها جريان دارد.
تعدادي از اعضاي هيئت امناي اصناف مختلف نيز از صبح امروز تلاش مي‌كنند تا بازاريان را آرام كنند اما بازار همچنان تعطيل است، مأموران كلانتري 113 بازار و سركلانتري هفتم تهران با حضور در بازارهاي بسته شده از كسبه خواستند تا مغازه‌ها را باز كنند كه با برخورد اعتراض‌آميز بازاريان مواجه شدند.
در همين حال تعدادي از بانك‌هاي دولتي و خصوصي در منطقه بازار به علت نداشتن مشتري تقريباً به حالت تعطيل درآمده‌اند اما درهاي آن‌ها باز است.
بازاريان معترض البته محل بازار را ترك نكرده‌اند و در اطراف بازار پرسه مي‌زنند و منتظر تغيير شرايط و خبر جديد از اجراي طرح ماليات بر ارزش افزوده هستند تا شايد مغازه‌هايشان را باز كنند.
تعدادي از بازاريان معترض در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس، ‌با اظهار بي‌اطلاعي از مدت زمان تعطيل ماندن بازار از زيان‌هاي احتمالي ناشي از آن نگرانند. اين افراد اعلام كردند كه بازاريان به هيچ وجه قصد ايجاد تشنج ندارند و اعتراض آن‌ها صرفاً در مخالفت با طرح ماليات بر ارزش افزوده است و خواستار توقف كامل اجراي اين طرح هستند.
مسئولان كلانتري 113 بازار و سركلانتري هفتم تهران بعد از درخواست خبرنگار فارس حاضر به گفت‌و‌گو نشدند و هر‌گونه اطلاع‌رساني در اين زمينه را از طريق مركز اطلاع‌رساني ناجا اعلام كردند.
مأموران آتش‌نشاني نيز كه در 3 نقطه از بازار مستقر‌ند به خبرنگار فارس گفتند اوضاع عادي است و حضور آنان در بازار علت خاصي ندارد.


منبع: سایت اسلام راستین

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی