محسن رضایی: اگر گزارشات صحیح باشد باید عزای ملی اعلام شود





21 مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۳ به نقل از سایت پارسینه
: اگر در جمهوری اسلامی توسط یکی از ماموران عمل خلاف حیثیت و اخلاق صورت گیرد، باید عزای ملی اعلام شود چه برسد به اینکه اعمال شنیع علیه تعدادی از جوانان کشور صورت گرفته باشد زیرا که سرمایه اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی ، دستیابی به اخلاق و ارزشهای انسانی و اسلامی در اداره کشور بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر، گفت: اگر در جمهوری اسلامی توسط یکی از ماموران عمل خلاف حیثیت و اخلاق صورت گیرد، باید عزای ملی اعلام شود چه برسد به اینکه اعمال شنیع علیه تعدادی از جوانان کشور صورت گرفته باشد .
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز چهارشنبه با جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر دیدار کرد و رئیس و شورای مرکزی این جمعیت، گزارشی از حوادث اخیر را به اطلاع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رساندند.

دکتر احمدلو، رئیس جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر، در گزارش خود ضمن اشاره به وقایع چند هفته گذشته اظهار داشت: محاکمات اخیر هم در شکل و هم در محتوا، نواقص حقوقی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر اقدامات فراوانی در راستای دفاع از حقوق مردم به عمل آورده است، افزود: جمعیت، برای آزادسازی افرادی که جرمی مرتکب نشده بودند، تلاش زیادی کرد و توانست در این مدت، عده ای از این گونه افراد را آزاد کند.

رئیس جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر اضافه کرد: جمعیت در این راستا ، درباره بدرفتاری ماموران، گزارشاتی را تهیه کرده است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری آن است.

بنا بر این گزارش ، در ادامه این دیدار محسن رضایی ضمن قدردانی از تلاشهای جمعیت ، حمایت همه جانبه خود را در جهت استیفای حقوق مردم اعلام کرد.

رضایی افزود: تقویت جمهوری اسلامی صرفا به تائید و تقویت نهادهای حکومتی و مقامات دولتی نیست، بلکه تلاش برای اصلاح رفتار آنها هم هست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر گزارشات شما درباره بدرفتاری با مردم در خیابان ها و زندان ها درست باشد، تمامی مقاماتی که مسئول هستند حداقل باید عزل و به دست دادگاه سپرده شوند.

وی اضافه کرد: اگر در جمهوری اسلامی توسط یکی از ماموران عمل خلاف حیثیت و اخلاق صورت گیرد، باید عزای ملی اعلام شود چه برسد به اینکه اعمال شنیع علیه تعدادی از جوانان کشور صورت گرفته باشد زیرا که سرمایه اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی ، دستیابی به اخلاق و ارزشهای انسانی و اسلامی در اداره کشور بوده است.

رضایی با بیان اینکه بر شما تکلیف است که این گزارشات را برای مقامات مسئول کشور نیز ارسال کنید ، گفت : از این گزارش یک رو نوشت هم به بنده بدهید تا آن را پی گیری کنم.

به گزارش مهر، جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر که اعضای آن عمدتا از جانبازان دفاع مقدس هستند، مدتهاست که با هدف دفاع از حقوق مردم در ایران فعالیت می کنند و برای چندمین بار است که با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرده و گزارش عملکرد خود را ارائه نموده اند.


تیغونک: ببین آش چقدر شور بود که خان هم فهمید!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی