سازمان مجاهدین انقلاب: احمدی نژاد و محصولی مسوول وقایع کهریزک هستند

BBC
سازمان مجاهدین انقلاب: احمدی نژاد و محصولی مسوول وقایع کهریزک هستند
سازمان مجاهدان انقلاب آقای احمدی نژاد را به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی مسوول رخدادهای کهریزک می داند
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای از محمود احمدی نژاد و صادق محصولی، وزیر کشور به عنوان مسوول "جنایت های" بازداشتگاه کهریزک نام برده است.
این سازمان که از احزاب اصلاح طلب است، در بیانیه خود از بازداشتگاه کهریزک به عنوان " یک زندان غیر قانونی و خارج از نظارت و کنترل سازمان زندان ها" نام برده است.
سازمان مجاهدان انقلاب اسلامی در بیانیه خود مسوول نهایی و پاسخگوی اصلی حوادث این زندان که زیر نظر نیروی انتظامی اداره می شد را آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و آقای محصولی به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور دانسته است.
این بیانیه با اشاره به تعطیل شدن بازداشتگاه کهریزک، نوشته است: " هر روز شاهد اخبار جدیدی درباره این زندان هولناک هستیم. علاوه بر این براساس اخبار متواتری که ظاهراً قابل انکار نیستند، رفتارهای حیوانی و وحشیانه با زندانیان کهریزک آن گونه که در نامه آقای کروبی به آقای هاشمی رفسنجانی آمده است، به مراتب دلخراش تر و دردناک تر از مرگ و شهادت براثر ضرب و شتم در این زندان است."
بیانیه سازمان مجاهدان انقلاب همچنین ضمن انتقاد به نحوه برخورد مسوولان با ماجرا و "تقلیل آن به کوتاهی یکی دو مامور" نوشته است: " خبر دستگیری این یکی دو افسر جزء درحالی منتشر می شود که جنایات رخ داده، در حد تخلفاتی نظیرعدم استاندارد بودن شرایط زندان کهریزک، نگهداری تعداد بیش ازحد ظرفیت در این زندان و یکی دو مورد تنبیه بدنی که معلوم نیست علت فوت باشند، اعلام می شود."
این بیانیه می افزاید: " این اقدامات انسان را به یاد صحنه سازی های پس از فاجعه جنایت بار حمله لباس شخصی ها به کوی دانشگاه می اندازد که نهایتاً به محکومیت یک مأمور جز به اتهام دزدیدن ریش تراش ختم شد."
مهدی کروبی، از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری ایران در نامه ای به علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از او خواسته بود درباره شایعه تجاوز جنسی به دختران و پسران بازداشت شده در جریان ناآرامی های اخیر تحقیق کند و آن را به اطلاع رهبر جمهوری اسلامی برساند.
آقای کروبی در نامه خود نوشته بود: "عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزیده‌اند."
علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران با استناد به بررسی های انجام شده به وسیله کمیته ویژه مجلس آزارجنسی بازداشت شدگان را "کذب" دانسته است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی