گزارش صدای آمریکا از 8 مرداد 88 تهران



پلیس با باتون و گاز اشک آور به تظاهر کنندگان در مصلای تهران حمله کرد
30/07/2009
آرشیو
شاهدان در ایران می گویند روز پنجشنبه، در حالی که هزاران معترض با نادیده گرفتن دستور دولت در دو محل در تهران جمع شده بودند، ماموران باتون به دست پلیس و افراد بسیج با تظاهرکنندگان درگیر شدند.
به گفته آنها دست کم دو هزار نفر برای شرکت در مراسم یادبود کسانی که در خشونت های پس از انتخابات کشته شدند و ادای احترام به آنها، در مصلای تهران حضور یافتند. در همین حال ، پلیس و نیروهای بسیج وارد این محل شدند.میر حسین موسوی و مهدی کروبی درخواست کرده بودند اجازه داده شود مراسم چهلمین روز کشته شدن معترضین برگزار شود، اما مقامات امنیتی این درخواست را رد کردند.
در خبری دیگر، شاهدان در ایران می گویند پلیس ضد شورش میر حسین موسوی رهبر مخالفان را مجبور کرده است گورستان بهشت زهرا را ترک کند.
در آنجا هزاران سوگوار برای ادای احترام به کسانی که در ناآرامی های پس از انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد کشته شدند، جمع شده بودند.
بگفته شاهدان، پلیس و نیروهای بسیج روز پنجشنبه موسوی را محاصره کردند و او را مجبور ساختند به اتومبیلش بازگردد. سوگواران در میان جمعیت در پشتیبانی از موسوی شعار می دادند و از اتومبیلش آویزان شدند.
شاهدان همچنین می گویند پلیس چندین نفر را که با نادیده گرفتن دستور دولت در ممنوعیت گردهمایی در مراسم جمع شده بودند دستگیر کرد.
قرار بود مادر ندا آقا سلطان نیز بمناسبت چهلمین روز مرگ دخترش در گورستان حاضر شود.
ندا پس از انتشار ویویدویی که صحنه مرگ او را در پی اصابت گلوله در خیابانی در تهران نشان می داد، به نماد تظاهرکنندگان اصلاح طلب تبدیل شد.
قرار بود مهدی کروبی نیز در مراسم یاد بود شرکت کند.
رسانه های ایران از مرگ چندین معترض در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری خبر داده اند.
گزارش ها حاکی است در روزهای آینده ۲۰ معترض به اتهاماتی از جمله حمل اسلحه و نارنجک محاکمه خواهند شد. فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و افراد دیگر بعنوان بخشی از سرکوب اعتراضات دستگیر شده اند.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از گزارش هایی که درباره بدرفتاری مقامات امنیتی ایران با بازداشت شدگان منتشر شده است ابراز تاسف کرد. او از ایران خواست زندانیان سیاسی را آزاد کند و بگونه ای مناسب و انسانی با آنها رفتار کند.
کلینتون گفت ادامه بازداشت ها و بدرفتاری با زندانیان نشان می دهد که وضعیت سیاسی در داخل ایران هنوز روشن نشده است.

نظرات

Unknown گفت…
درود بر ميرحسين اما گول اين عوضيهاي آمريكايي را نخوريد اينا خودشون كثافتتر از همه ي دنياند.
‏ناشناس گفت…
چرا دروغ میگی من از صبح اونجام خبری نبود

در ضمن آقای ...... آی پی شما ذخیره شد
وبه زودی به دست مزدوران می رسد

دوستان واقعیت اینه که
امروز از چند ماه پیش نیز آرام تر بود
‏ناشناس گفت…
اتفاقا من اونجا بودم مصلا اونقدر شلوغ بود که مترو تو 2 ایستگاه بهشتی و مصلا توقف نکرد و همه میدان های اصلی شهر شلوغ بود یک چیزی مثل 30 خرداد بود همه جا شلوغ بود ونک ولی عصر هفت تیر یوسف آباد مصلا مطهری فاطمی و......
در ضمن هیچ اسکلی صبح تظاهرات نمیره پس دروغ نگو بسیجی برو گم شو
‏ناشناس گفت…
وای بر جاهلانی که کور اند و آتش دوزخ رو با حمایت جاهلانه از این دولت جانی و غاصب به جان می خرند! ننگ بر کسانی که ایرانی اند اما بویی از انسانیت کورش نبرده اند! مرگ بر بسیجی. مرگ بر احمدی مرگ بر خامنه ای قاتل جوانان ما
‏ناشناس گفت…
آخی خوب بچه از صبح رفته زنبیل گذاشته چکارش دارین بار اولش بوده!!
تازه برای این که بعضی ها خیلی ترسو هستن معمولا صبح می رن که توسط خودی ها که بعد از ظهر خس و خاشاک جمع می کنن گرفتار نشن!!!!

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی