مصباح يزدی: اطاعت از ريس‌جمهور اطاعت از خداست


چهارشنبه 21 مرداد 1388

مصباح يزدی: اطاعت از ريس‌جمهور اطاعت از خداست، ايرنا

- وقتی رييس جمهوری از جانب رهبری نصب و تاييد می‌شود به عامل او تبديل شده و از اين پرتو نور بر او نيز تابيده می‌شود


"محمدتقی مصباح يزدی" روز چهارشنبه در جمع گروهی از هنرمندان بسيجی از سراسر کشور در موسسه آموزشی امام خمينی(ره) در قم افزود: «سلسله جنبان اين قضايا هر که بود درصدد حذف ولايت فقيه از نظام سياسی کشور بود».

وی ولايت فقيه را روح انقلاب و مشخصه اين حکومت ذکر کرد و گفت: «دشمنان می‌خواستند يا اين رکن اساسی را حذف و يا تضعيف و کمرنگ کنند که در اين جريان برخی آگاهانه و برخی فريب خورده اقدام به اين امر نمودند».

وی ادامه داد: «ولايت فقيه به دليل آنکه دارای پرتويی از انوار امام زمان(عج) است و مردم نيز بدليل اين که او را جانشين به حق وليعصر(عج) می‌دانند اطاعت از او را همچون اطاعت از امام عصر بر خود لازم می‌دانند».

مصباح يزدی اظهار داشت: «ولايت فقيه به عنوان رکن اساسی حکومت اسلامی است که هيچ يک از کشورها و ملل اسلامی نيز نظير آن را ندارند و اين امر باعث علاقه و جلب توجه بسياری ملت‌های دنيا به کشور اسلامی ما شده است».

وی بر اساس خطبه‌ای از حضرت علی(ع) حقوق والی و سرپرست جامعه بر مردم را بزرگترين حق مردم بر مردم ذکر کرد و گفت: «رهبر وقتی قانون را تاييد می‌کند بنابراين همه مصوبات قانونی همچون نماز و روزه بر مردم واجب می‌شود که اين از حقوق والی بر مردم است».

وی افزود: «آنچه پس از پيروزی انقلاب اسلامی رخ داد اين است که مردم اطاعت و محبت به ولايت فقيه را اطاعت و محبت به خداوند می‌دانند که در هيچ جای دنيا چنين چيزی وجود ندارد».

مدير موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) ولايت فقيه را عامل پيروزی و دوام کشور و اساس رفع توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: «در جامعه ما به اين اصل درست توجه نشده و نمی‌شود».

مصباح يزدی اظهار داشت: «عموم مردم لزوم و اهميت ولايت فقيه را درک می‌کنند ولی برخی خواص مسووليت‌پذير رهبری را مانند رييس جمهوری يک شخصيت سياسی و نفر اول در کشور می‌دانند در حالی که اين دو تعريف تفاوت ماهوی با يکديگر دارد».

وی با اشاره به اين که ولی فقيه جانشين امام زمان(عج) بوده ولی رييس جمهوری را مردم انتخاب می‌کنند، يادآور شد: «وقتی رييس جمهوری از جانب رهبری نصب و تاييد می‌شود به عامل او تبديل شده و از اين پرتو نور بر او نيز تابيده می‌شود».

وی افزود: «وقتی رياست جمهوری حکم ولی فقيه را دريافت کرد اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست».

مصباح يزدی خاطر نشان کرد: «قبل از انقلاب به دليل جدايی دين از سياست علما در اين عرصه وارد نمی‌شدند در حالی که ديانت عين سياست است که اين شعار از سوی شهيد مدرس مطرح و توسط امام به آن جامه عمل پوشانده شد».

وی افزود: «اکنون در فرهنگ دينی ما هر که ديندارتر است از ولايت فقيه حمايت می‌کند ولی هنوز بعد از ۳۰ سال اين اصل آنچنان که بايد جا نيافتاده است».

وی تاکيد کرد: «اصل اطاعت از رهبری شرعی است که بخشی از دين ما را تشکيل می‌دهد و رهبر نيز بايد با تمام توان احکام اسلامی را پياده کرده و نيازهای مردم را برآورده سازد».

مصباح يزدی افزود: «همه مردم از هر قشر و سنی که باشد نسبت به رهبر مسووليت دارند و بايد در حد توان خود از او حمايت کنند و اين کمک محدود به قشر خاصی از مردم و مسوولان حکومتی نمی‌شود».

وی در بخش ديگری از سخنان خود به گويا و اثرگذار بودن زبان هنر اشاره کرد و گفت: «هنرمندان بايد معارف اسلامی را در خود تقويت کنند تا در اين مسير تحت تاثير عوامل سوء و انحرافی قرار نگيرند».

وی ادامه داد: «هنر نيز همچون علوم ديگر که ميتواند هم مفيد و هم مضر باشد که در اين صورت و به دام لغزش‌ها افتادن هنرمند ضرر آن بيش از منفعت آن می‌کند».

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی