بايگانی وبلاگ
2009 (7)
August (1)
افشاگری کروبی ضربه ای دیگر بر تقدس پوشالی نظام
June (6)
دوران طلایی موسیقی ایران
خفقان مطلق
شعری از دکتر زهرا رهنورد
نسل من و تو
پرتره زیبا به نام چشمها از ندا آقاسلطان
خرداد ماه

Wednesday، August 12، 2009

افشاگری کروبی ضربه ای دیگر بر تقدس پوشالی نظام
در میان مردم در باره شکنجه و تجاوز جنسی در زندان های جمهوری اسلامی صحبت های فراوانی بود.افرادی در مورد تجاوز جنسی از سال های اول انقلاب تا این اواخر میگفتند. اما این صحبت ها در حد شایعات دیگر بود وکمتر کسی به آنها اهمیت میداد. حتی رسانه های حکومتی برای تکذیب آنها به خود زحمت نمیدادند. هیچ رسانه داخلی مخالف و خارجی به این موضوع نمی پرداخت و برای آن اعتباری قائل نمیشدند. اما با افشاگری مهدی کروبی این مسئله در اکثر رسانه ها مطرح شد و رسانه های خارجی امروز به بیان این موضوع پرداختند و از احتمال وقوع چنین وقایعی در زندان های ایران خبر میدهند و بسیاری در داخل که تا قبل از این ماجرا جرئت بیان این موضوع را نداشتند شهامت پیدا کردند و در تایید و یا احتمال وقوع آن صحبت کردند. رسانه های دولتی نیز سراسیمه برای دفاع شروع به حمله به شخص مهدی کروبی کردند که نشان از اهمیت این افشاگری و ترس این افراد است. بعید نیست برای تخریب چهره کروبی و تحت شعاع قرار دادن این افشاگری ها حتی پرونده هایی که در رابطه با کروبی است را در رسانه ملی مطرح کنند. این اتهام تجاوز بسیار گران برای نظام تمام شده است و بیش از قبل آبروی و حیثیت نظام را برده است. در داخل ایران حتی بسیاری از طرفداران مذهبی حکومت دچار شک شدند. به طوری که امروز بسیاری از داخل حکومت در رابطه با حیثیت نظام هشدار میدهند. در واقع کروبی حقایقی را بیان کرد که تا قبل از این کسی جرئت به بیان آن نداشت و امروز این تابو نیز شکسته شد و تقدس نظام با شیب تند تر رو به نابودیست.
از وبلاگ خرداد ماه

نظرات

m گفت…
برخی مشکلاتی که بدلیل فکر عقب مانده ما و تحلیل های غلط مسولین در سرمایه گذاری و مهاجرت مردم ایران به مناطق کویری و نیمه کویری ناحیه مرکزی ایران، به ایرانیان تحمیل شده:
1- مناطق کویری زمستان های سرد و تابستان های گرم و همچنین اختلاف دما در روز و شب نیز زیاد می باشد بنابراین مصرف انرژی در این مناطق بیشتر از مناطق دیگر خواهد بود.
2- بدلیل نداشتن رودخانه ها تولیدات برق آبی در این مناطق وجود ندارد و انتقال برق به این مناطق هزینه بر می باشد و و نیاز به نصب تجهیزات بیشتر(دکل ها و سیم های برق و غیره)همچنین تلفات انرژی از منبع تولید تا منطقه مصرف افزایش مییابد.
3- کشاورزی در مناطق کویر با همان میزان مصرف مواد اولیه و سموم و هزینه شخم و برداشت با مناطق خوش آب و هواتر یکسان میباشد اما میزان تولید محصولات کشاورزی ممکن است دهها برابر کمتر از کشاورزی در مناطق خوش آب و هواتر باشد و بدلیل بدی آب و هوا حتی کشاورزان باید با مشقت بیشتری به کشاورزی بپردازند.
4- هوا و خاک این مناطق خشک می باشد و چسبندگی خاک این مناطق در مقایسه با مناطق خوش آب و هواتر کمتر است و بنابراین میزان گرد و خاک معلق در هوا بدلیل وزش باد بیشتر می باشد و بنابراین سلامتی انسان ها در این مناطق با خطر بیشتری مواجه است و بیمار های قلب و عروقی بیشتر خواهد بود
5- بدلیل بارندگی کمتر در این مناطق و همچنین تعداد روزهای بارانی سال بنابراین میزان کاهش آلودگی های گرد و خاک و ذرات معلق و گازهای سمی دیگر که حاصل تولید ماشن ها و کارخانه ها می باشد کمتر نشست کرده و مدت زمان و روزهای آلوده سال و میزان آن در مقایسه با مناطق خوش آب و هواتر بیشتر می باشد.
6- آب تولیدی برای مصارف شرب و کشاورزی بدلیل نیاز به عمیق تر احداث کرن چاه ها با هزینه بیشتری برای حفاری و همچنین مصرف بیشتر انرژی برای استخراج آب ازاعماق زمین مواجه خواهد بود
7- آب تولیدی دارای ناخالصی های بیشتر و نمک ودیگر مواد ترکیبی در مقایسه بادیگر مناطق میباشد و برای سلامتی انسان (کلیه ها و غیره) مضرتر میباشد همچنین مدت عمر لوله هاو کولر ها و غیره نیز بدلیل داشتن گچ موجود در آب این مناطق کمتر میباشد.
موارد دیگر را در وبلاگ ما بخوانید
ettehademelli.blogfa.com

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی