فارس نیوز: بازداشت شدگان حقوقی ندارند!


در حالی كه رئیس مجلس بر لزوم بررسی صحت و سقم موضوعات مورد اشاره در نامه كروبی به هاشمی رفسنجانی تأكید می كند رسانه های حامی دولت حملات شدیدی را نسبت به كروبی به علت نگارش این نامه آغاز كرده اند. حملاتی كه البته شخص مهدی كروبی در قسمتی از نامه اش آن را پیش بینی كرده بود. شدیدترین مورد این حملات را شاید بتوان نامه منتشر شده در فارس نیوز دانست كه به ادعای این سایت جوابیه انجمن اسلامی دانشجویان ١٠ دانشگاه به نامه كروبی است. در قسمتی از این نامه شدید اللحن نگارندگان افراد بازداشت شده را تروریست و قاتل دانسته و نتیجه گرفته اند نباید از حقوق انسانی چنین افرادی دفاع كرد!!
با انتشار نامه كروبی در آخرین ساعات روز گذشته علی لاریجانی صبح امروز دوشنبه در نشستي با خبرنگاران پارلماني به مناسب روز خبرنگار در پاسخ به سؤالی درباره این نامه گفت: " كميته ويژه مجلس كه پس از قضاياي اخير در مجلس تشكيل شد كه بررسي هاي لازم را در باره وضعيت بازداشتگاهها و نحوه رفتار با متهمان انجام داده است و صحت و سقم مسايلي كه مطرح شده است نيز بايد توسط اين كميته مشخص شود.
"اما از سوی دیگر رسانه های نزدیك به دولت بدون انعكاس موضوع اصلی نامه حملات شدیدی را نسبت به شخص مهدی كروبی سازمان دهی كرده اند به طوریكه رجانیوز تندروترین سایت حامی دولت طی تحلیلی كه در پایان به حمله شخصی به ك
روبی منتهی شده است، انتشار این نامه را "تنش آفرین"، و "موجب غیرشفاف ساختن فضا، ایجاد ابهام و جنجال آفرینی" دانسته است. فارس نیوز دیگر سایت تندروی حامی دولت نیز در واكنش به نامه كروبی به انتشار جوابیه ای اقدام نموده است كه طبق ادعای این سایت از جانب انجمن اسلامی ١٠ دانشگاه كشور نگاشته شده است. در قسمتی از این نامه كه دارای ادبیاتی بسیار تند می باشد آمده است:" مگر آناني كه امروز در بازداشتگاه هستند، كساني نبودند كه با هدايت جريانات برون مرز و گروهك‌هاي تروريستي تعدادي از دوستان و هموطنان ما را كشتند و شهيد كردند؟ شما از اينان حمايت مي‌كنيد و نگران وضعيت اينان هستيد؟ به راستي چرا؟"به نظر می رسد نویسندگان این نامه علاوه بر صدور حكم زودهنگام برای بازداشت شدگان سیاسی، به تعریف جدیدی از حقوق بشر نیز دست یافته اند كه در آن متهم (صرف نظر از جرم مرتكب شده یا نشده) شایسته هر رفتاری حتی تجاوز به عنف نیز می باشد و هركس از حقوق وی دفاع كند شریك جرم به حساب می آید!!
اما نكته مشترك تمامی حملات حامیان دولت به نامه كروبی تمركز بر حملات شخصی و هتاكی نسبت به شخص وی و هاشمی رفسنجانی است و هیچ اشاره دقیقی به متن نامه و یا پاسخگویی به موضوعات مطرح شده در آن به چشم نمی خورد.
منبع: جوان فردا
171

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی