لاریجانی بعدازظهر روز انتخابات به موسوی تبریک گفته بود



5:08 عصر دوشنبه، 19 مرداد 1388
در بین گرد و خاک دعوای دولت و مجلس، رجانیوز لو داد:


لاریجانی بعدازظهر روز انتخابات به موسوی تبریک گفته بود


سایت ارگان حامیان دولت کودتا در مطلبی که با هدف تخریب علی لاریجانی رئیس مجلس نوشته شده، لو داد که او بعدازظهر روز انتخابات تلفنی به میرحسین موسوی تبریک گفته و او را پیروز انتخابات خوانده بود.
به گزارش موج سبز آزادی، اقدام لاریجانی و اکثریت مجلس هشتم در فشار به احمدی‌نژاد برای عدم تشکیل یک کابینه ضعیف‌تر از کابینه نهم، ظاهرا خشم حامیان احمدی‌نژاد را برانگیخته است. چرا که لحن مطلب رجانیوز و افشاگری صورت گرفته در آن، هزینه بالایی خواهد داشت و لااقل قطعی بودن پیروزی موسوی در انتخابات و وقوع تقلب را برای همه مرددها ثابت خواهد کرد.
رجا به نقل از یک نماینده مجلس که نامش گفته نشده، نوشت: «وی با اشاره به حمایت لاریجانی از موسوی، پيش از انتخابات یادآور شد: از جلسات انتخاباتی وي و ترکیب اعضای این جلسات که بگذریم، کاری که ايشان بعد از ظهر روز اخذ رأی كرد و تلفنی به موسوی، به بهانه حتمی شدن ریاست جمهوری‌اش تبریک گفت، قابل گذشت نیست، زیرا او از جایگاه رییس یک قوه و به عنوان کسی که قاعدتاً به اطلاعات و اخبار دست اول و محرمانه دسترسی دارد، وقتی به موسوی آن هم قبل از پایان زمان رأی گیری تبریک گفت، در واقع او را دچار توهم و تشویق کرد تا مواضع فتنه انگیز و تحریک کننده بعدی را هم داشته باشد که اين رفتارها باعث سلب امنیت و آسایش مردم و وارد شدن خسارات زیادی به کشور و اقتدار و حیثیت نظام شد. آیا نشست و برخاست های انتخاباتی آقای لاریجانی با کسانی که با نظام دچار تعارض و تضاد شده بودند و تشویق او به فتنه انگیزی موسوی و آشوب های خیابانی، نشانه اطاعت از رهبری است؟»
این اعتراف سنگین، خصوصا وقتی حتی نماینده منبع رجانیوز هم اشاره می‌کند که لاریجانی با دسترسی به اخبار دست اول و محرمانه به موسوی تبریک گفته است، نشان می‌دهد که غیر از معدودی از حامیان ساده و فریب‌خورده، هیچ‌کس حتی در جبهه اصولگرایان و سران سه قوه نیز عدم وقوع تقلب را باور نکرده‌اند و احمدی‌نژاد را رئیس جمهور قانونی نمی‌دانند.
در چنین شرایطی از حامیان احمدی‌نژاد در شورای نگهبان باید پرسید که وقتی حتی رئیس مجلس هم می‌داند که موسوی انتخاب شده، آیا شما نمی‌دانستید؟ و از آقای لاریجانی هم باید پرسید که وقتی با علم به پیروزی قطعی موسوی، از اواسط روز 22 خرداد به منتخب مردم تبریک می‌گویید، چگونه وجدان خود را راضی می‌کنید که در برابر تقلب بزرگ بعدی ساکت باشید؟



منبع:موج سبز آزادی



تماس لاریجانی با موسوی در روز رای گیری

سایت پیشگام حامی دولت مدعی شد که لاریجانی فردی است که موسوی را دچار « توهم و اتخاذ مواضع فتنه انگیز» کرده است.
به گزارش «فردا»، رجا، پایگاه اینترنتی حامی دولت در خبری که به بهانه موضع گیری علیه مدرک تحصیلی علی لاریجانی منتشر کرده است، رئیس مجلس شورای اسلامی را تلویحا یکی از عوامل رفتارهای فتنه انگیز و تحریک آمیز می خواند.
یک نماینده مجلس در مورد نقش علی لاریجانی در انتخابات، از قابل گذشت بودن برخی از «جلسات انتخاباتی وي و ترکیب اعضای این جلسات» سخن می گوید.
در همین حال، وی می افزاید:«کاری که ايشان بعد از ظهر روز اخذ رأی كرد و تلفنی به موسوی، به بهانه حتمی شدن ریاست جمهوری‌اش تبریک گفت، قابل گذشت نیست، زیرا او از جایگاه رییس یک قوه و به عنوان کسی که قاعدتاً به اطلاعات و اخبار دست اول و محرمانه دسترسی دارد، وقتی به موسوی آن هم قبل از پایان زمان رأی گیری تبریک گفت، در واقع او را دچار توهم و تشویق کرد تا مواضع فتنه انگیز و تحریک کننده بعدی را هم داشته باشد که اين رفتارها باعث سلب امنیت و آسایش مردم و وارد شدن خسارات زیادی به کشور و اقتدار و حیثیت نظام شد.»
وی با طرح ادعای حمایت لاریجانی از موسوی، پيش از انتخابات افزود:«آیا نشست و برخاست های انتخاباتی آقای لاریجانی با کسانی که با نظام دچار تعارض و تضاد شده بودند و تشویق او به فتنه انگیزی موسوی و آشوب های خیابانی، نشانه اطاعت از رهبری است؟»
چندی پیش، علی لاریجانی تصریح کرده بود که عاقبت بخیری سیاستمدارن به اطاعت از رهبر انقلاب بستگی دارد.
در همین رابطه، نماینده بی نام و نشان مذکور با یادآوری موضع گیری رهبر انقلاب پس از انتخابات می افزاید:«ا اینکه افراد معمولی جامعه هم موضع رهبری را از فرمایشات ایشان به خصوص در سفرشان به استان کردستان درک کرده بودند، اما آقای لاریجانی مسیر دیگری را رفت و هزینه زیادی به کشور و نظام تحمیل کرد.»
این نماینده در ادامه از سکوت خود درباره رفتار انتخاباتی لاریجانی و آنچه که جلسات و محتوای مذاکرات و مواضع علنی متناقض لاریجانی می خواند، خبر می دهد. وی دلیل این سکوت را «بعضی مصالح» عنوان می کند.

لاریجانی و تشکیل کابینه دهم
حامیان دولت در ادامه به انتقاد از آنچه که «تعیین تکلیف لاریجانی برای کابینه دهم» می خوانند، پرداخته اند.
نماینده مجلس مذکور در حالی از لاریجانی می خواهد که در مورد چگونگی تشکیل دولت دهم تعیین تکلیف نکند که رئیس مجلس تصریح نموده که رفتار دولت در انتخاب وزراء بی سابقه بوده است.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مشورت و رایزنی رئیس جمهور با مجلس قبل از معرفی وزیران گفت: معرفی وزیران جزو اختیارات قوه مجریه و شخص رئیس جمهور است و البته رای دادن هم جزو اختیارات نمایندگان مجلس است و نمی توان این عدم رایزنی را به عنوان ایراد مطرح کرد، هرچند که این عدم مشورت بی سابقه است و همیشه جزو عرف بوده است.
هم چنین یک روزنامه اصلاح طلب نیز از ارسال نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور پس از جلسه بی نتیجه روسای قوای مجریه و مقننه خبر داده است.
این خبر در رسانه های نزدیک به رئیس مجلس هشتم بازتاب یافته است.
بنابراین گزارش، لاریجانی در این نامه صراحتا در مورد نحوه انتخاب کابینه دهم سخن گفته است؛ سخنانی که موجب دعوت سریع احمدی نژاد از نمایندگان مجلس به پاستور شده بود.

جلسه فراکسیون اصول‌گرایان با رئیس ‌جمهور
بنابر آخرین تحولات، یک عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس از پیشنهادات متقابل لاریجانی و احمدی نژاد برای انتخاب کابینه دهم خبر می دهد.
محمدرضا میرتاج الدینی، مدت جلسه 180 نماینده عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس با رئیس جمهور با بیش از دو ساعت عنوان می کند و با بیان اینکه 31 نفر از نمایندگان به ایراد نظرات خود پرداختند، افزود:«احمدی نژاد نیز صحبت هایی داشت مبنی بر اینکه در گذشته تلاش می کردند که بین مجلس و دولت اختلاف ایجاد کنند که به یاری خداوند و هوشیاری نمایندگان این اتفاق نیفتاد و ما با نمایندگان مجلس همفکر و همسو هستیم به گونه ای که شرط اصلی ما همدلی با نمایندگان است.»
وی افزود: همچنین رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر ضعیف موجب ضعیف شدن کابینه خواهد شد به نمایندگان توضیح داد که کابینه مجمع الجزایرنیست که از افراد مختلف در آن استفاده کنیم چرا که در دوره قبل افرادی را به کابینه آوردم که وقتی برکنار شدند می گفتند بنده سیاست های نظام را اجرا نکرده ام و یا در زیرمجموعه خود افرادی را مخالف جریان اصولگرایی منصوب می کردند.
بنابراین گزارش، قرار شده است که به پیشنهاد لاریجانی جمعی از اعضای فراکسیون اصولگرایان قبل از معرفی رسمی وزیران پیشنهادی به مجلس از طرف این فراکسیون وضعیت وزیران پیشنهادی را بررسی کنند و نظر نهایی را اعلام نمایند.
کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی نیز با اشاره به اینکه در این جلسه نام خاصی از کسی برده نشد، خبر از عدم حضور حداد عادل در این جلسه داد.

مدرک تحصیلی لاریجانی
در همین حال، حامیان دولت با استناد به سخنان یک نماینده دیگر مجلس، در مورد صحت و سقم مدرک تحصیلی لاریجانی تشکیک نموده اند.
حامیان دولت اظهار می دارند که لاریجانی پیش از اخذ مدرک دکترای خود، خود را دکتر معرفی می کرده است؛ آنان انتخابات دوره چهارم مجلس و زمان اخذ رای اعتماد از مجلس را نمونه این موارد ذکر می کنند.
نماینده مورد استناد حامیان دولت، مدعی رد چندباره پایان نامه علی لاریجانی با وجود فشارهای زیاد برای پذیرش آن و استفاده از منابع تحقیقاتی دولتی در تدوین آن می شود.
شایان ذکر است که در هفته های اخیر، مباحث جدی در محافل سیاسی از خواست حامیان دولت جهت تغییر ریاست علی لاریجانی بر فراکسیون اصول گرایان خبر می داد.
منبع: فان سرا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی