در نتيجه اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد، شورشي در ايران اتفاق افتاده است. با آنکه انتخاب چشمگير احمدي‏نژاد به مقام رياست جمهوري به تأييد شوراي نگهبان و رهبر انقلاب رسيده است، اين انتخاب مجدد توسط طرفداران مير حسين موسوي، کانديداي مخالف، تقلب اعلام شده و باعث شروع تظاهرات عظيمي شده است که از زمان انقلاب 1357 تا کنون بي‏سابقه بوده است.

در پاسخ، دولت ايران هر ابراز مخالفتي را با خشونت سرکوب کرده است و به تظاهرکنندگان که از حق انساني آزادي بيان استفاده مي‏کردند حمله کرده است. تعداد زيادي از تظاهرکنندگان دستگير و کشته شدند که شمار دقيقي از اين آمار در دست نيست. صدها نفر در خانه‏ها و دفاتر خود دستگير شده و تعداد بيشماري نيز ناپديد شده‏اند.

دولت ايران هم اکنون دست به اقداماتي زده است که عملاً هر نوع ارتباط الکترونيکي را قطع و محدود ساخته است. تعداد زيادي از وب‏سايتها توقيف شده اند، سرعت ايترنت به شدت کاهش يافته است و تلفنهاي همراه به ندرت کار مي‏کنند. در خلاصه، انتشار اطلاعات به بيرون از ايران با محدوديتهاي فراواني روبرو است و اطلاعاتي که از ايران خارج مي‏شود زياد قابل اطمينان نيست.

عاملين اين جنايات بايد جوابگوي کارهاي خود باشند. مرکز اسناد حقوق بشر ايران به همين منظور به گردآوري اسناد، نوشته‏ها، عکسها، ويدئوها و مصاحبه‏هايي مي‏پردازد که نشان دهنده جنايات اين رژيم مي‏باشند. از اينرو، مرکز اسناد حقوق بشر ايران از همه آن کساني که به چنين اسنادي دسترسي دارند درخواست مي‏کند که براي مستندسازي جرايم اين رژيم آنها را براي ما ارسال کنند. مرکز اسناد به اين منظور پورتال امني را راه‏اندازي کرده است که در وب‏سايت مرکز (www.iranhrdc.org) قابل دسترسي مي‏باشد.

ما هر کسي را که مدارک و اسناد نقض حقوق بشر در ايران را در دست دارد تشويق مي کنيم تا با مرکز اسناد حقوق بشر تماس بگيرد. اين مدارک را مي توان توسط صفحه ارائه اسناد به روش ايمن نيز فرستاد

مرکز اسناد حقوق بشر ایران

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی