'پیام محکم' آمریکا به ایران درباره سه آمریکایی دستگیر شده

'پیام محکم' آمریکا به ایران درباره سه آمریکایی دستگیر شده
بی بی سی : آمریکا می گوید که به ایران برای آزادی سه آمریکایی که در مرز ایران و کردستان عراق دستگیر شده اند پیام های محکمی فرستاده است.
جیمز جونز مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا این سخن را روز یکشنبه نهم اوت در مصاحبه با شبکه ان بی سی آمریکا بیان کرد.
او گفت که آمریکا می تواند رسما خبر دستگیری این سه تن را تایید کند.
این سه آمریکایی به نام های شان باور سارا شورد و جاشوا فضال روز جمعه ( 31 ژوئیه) در مناطق مرزی ایران و کردستان عراق بودند که بوسیله نیروهای ایرانی دستگیر شدند.
ایران چهارم اوت دستگیری سه آمریکایی در مرز مریوان را تائید کرد و گفته بود که این سه نفر به صورت غیر مجاز وارد خاک این کشور شده بودند.
مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت آمریکا علاوه بر این سه نفر خواهان آزادی سایر افرادی که در ایران زندانی هستند شد بدون این که به طور صریح به نام آن ها اشاره کند.
دولت آمریکا در هفته های اخیر خواهان آزادی یحیی کیان تاجبخش، پژوهشگر ایرانی- آمریکایی و رفع ممنوع الخروج بودن عشا مومنی ، دانشجوی ایرانی- آمریکایی شده است.
دولت باراک اوباما همچنین خواهان این شده است که ایران در مورد تعیین سرنوشت رابرت لوینسون، مامور سابق پلیس فدرال آمریکا که گفته می شود در جزیره کیش مفقود شده است، به طور صادقانه همکاری کند.
مقام های ایرانی از علت سفر و سرنوشت آقای لوینسون ابراز بی اطلاعی می کنند.
جیمز جونز روز یکشنبه همچنین بر مذاکره اتمی با دولت محمود احمدی نژاد تاکید کرد.
کاخ سفید آمریکا بارها اعلام کرده است که رییس جمهوری شدن محمود احمدی نژاد را به عنوان یک واقعیت پذیرفته است هرچند مخالفانش او را به تقلب در انتخابات اخیر متهم کرده اند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی