احمدی‌نژاد دو وزیر زن معرفی کرد (قابل توجه فاطمه رجبی)



محمود احمدینژاد، رئیس جمهوری ایران، یکشنبه، نامهای شش نفر و از جمله دو زن را به عنوان وزیران پیشنهادی کابینه آینده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای احمدی نژاد تاکيد کرد که «حداقل يکی ديگر از وزرای دولت دهم نيز زن خواهد بود و اسامی نهايی را تا پايان وقت چهارشنبه به ملت ايران اعلام خواهد کرد

حیدر مصلحی برای وزارت اطلاعات، مرضیه وحید دستجردی برای وزارت بهداشت، فاطمه آجرلو برای وزارت رفاه ، محمد عباسی برای وزارت تعاون، علی اكبر محرابیان برای وزارت صنایع و شمس الدین حسینی برای وزارت اقتصاد از افرادی هستند که برای کابینه جدید پیشنهاد شدهاند.

در میان افراد معرفی شده، وزیران صنایع، اقتصاد و تعاون در پستهای خود ابقا شدهاند.

این برای نخستین بار است که در جمهوری اسلامی، وزیر زن برای پست وزارت از طرف رئیس دولت به مجلس معرفی میشود.

مرضیه وحید دستجردی که برای وزارت بهداشت معرفی شده، دارای تخصص زنان از دانشگاه علوم پزشكی تهران است. عضویت در شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم و ریاست بیمارستان روئینتن و آرش از جمله سوابقی است که در کارنامه این وزیر پیشنهادی ذکر شده است.

فاطمه آجرلو نماینده کنونی مردم كرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی زن دیگری است که از سوی رئیس دولت برای وزارت رفاه معرفی شده است.

فاطمه آجرلو، یکی از نمایندگانی بود که در جریان پرونده عباس پالیزدار، که پس از ایراد اتهاماتی علیه مقامهای بلندپایه جمهوری برای چندین ماه به زندان افتاد، از سوی دادسرای کارکنان دولت احضار و بازجویی شد.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران استان تهران، عضویت در كمسیون آموزشی و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عضو و مسئول كمیته مفاسد اقتصادی و بازرسی كل كشور تحقیق و تفحص از قوه قضاییه در زمره سوابق فاطمه آجرلو ذکر شده است. در کارنامه این وزیر پیشنهادی آمده است که وی هماکنون دانشجوی دكترای روانشناسی تعلیم و تربیت است.


حیدر مصلحی، چهره جدید دیگری است که از سوی محمود احمدینژاد برای تصدی وزارت اطلاعات معرفی شده است.

حیدر مصلحی نماینده آیتالله خمینی در قرارگاه کربلا و خاتمالانبیا در دوران جنگ بوده است. وی همچینین نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج و مشاورت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی را در کارنامه خود دارد.

در میان شش وزیر پیشنهادی علی اکبر محرابیان، بار دیگر به عنوان وزیر صنایع معرفی شده است.

علی اکبر محرابیان در سال ۱۳۸۸ در دادگاهی به تقلب در ثبت اختراع «اتاق امن زلزله» محکوم شده است.

آقای محرابیان همچنین این طرح را در قالب کتابی با نام «نگاهی تازه به مقابله با زلزله: اتاق امن» منتشر کرده است که ناممحمود احمدینژاد و موسی مظلوم نیز در میان دیگر مولفان این کتاب است

منبع: رادیو فردا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی