راه سبز موسوی را به فال نیک می گیرم

عماد افروغ عنوان کرد
راه سبز موسوی را به فال نیک می گیرم

موسوی برای جمهوری اسلامی یک فرصت است/ برخی صاحبان قدرت با موسوی برخورد خوبی نکردند/جامعه نیازمند فعالیت موسوی به عنوان یک عامل موثر و آگاهیبخش است.



در پی خبر راه اندازی تشکیلاتی از سوی میرحسین موسوی تحت عنوان راه سبز امید عماد افروغ این حرکت را مثبت ارزیابی نموده و آنرا به فال نیک می گیرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاسیستشکیلات راه سبز امیدتوسط میرحسین موسوی با بیان اینکه حضور مجدد موسوی در عرصه سیاست را یک فرصت برای کشور میدانم، گفت: وی یکی از ذخایر فرهنگی و تاریخی ایران است و بخشی از واقعیت سیاسی جامعه ما را تشکیل میدهد.
وی با تاکید بر اینکه بهتر است از چنین ظرفیتی در عرصهعمومی و رسمی استفاده شود، تصریح کرد: هر صاحب رای در جامعه باید فرصت بروز و ظهور داشته باشد، به خصوص اگر قرابتی هم با گفتمان انقلاب اسلامی و تجربه مدیریت بحران را در توشه داشته باشد که مورد حمایت امام هم بوده باشد.
افروغ افزود: به رغم برخی تنگنظریها و کملطفیها که از سوی بعضی افراد، حتی برخی همکاران سابق موسوی به وی میشود، شخصا معتقدم اگر دلسوز پیشرفت نظام و اعتلای کشور هستیم و از دریچه درونگروهی و درونجناحی و تفسیرهای متحجرانه و قشری به مسائل نگاه نمیکنیم، باید توجه کنیم که موسوی به عنوان یک فرد با سابقه برای حیات جمهوری اسلامی یک فرصت است و باید آن را مغتنم شمرد و بنده راهاندازی جریانی با محوریت قانون اساسی که تجلی حقوقی انقلاب اسلامی است را توسط وی به فال نیک میگیرم.
این جامعهشناس به ایلنا گفت: یکی از مشورتهایی که من قبلا به موسوی دادم این بود که اگر وی در انتخابات ریاستجمهوری توفیق نیافت عرصه سیاسی و اجتماعی را ترک نکند و به فعالیتهای هنری برنگردد، زیرا جامعه نیازمند وی است تا به عنوان یک عامل موثر و آگاهیبخش در عرصه جامعه فعالیت کند.
عماد افروغ با بیان اینکه ممکن است هر کسی بخشی از دیدگاههای موسوی را قبول نداشته باشد، اما مسئله مهم جمهوری اسلامی است، گفت: متاسفانه برخی صاحبان قدرت به خوبی با موسوی برخورد نکردند و امیدواریم وی به خاطر این رفتارها از حضور خود در عرصه صرفنظر نکند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص واکنشهای احتمالی به تاسیستشکیلات راه سبز امیدتوسط میرحسین موسوی با اشاره به این سخن امام کههر کس در بیان دیدگاههای خودش آزاد است، به شرط آنکه حذف رقیب نکند“، تاکید کرد: نقد امری ضروری است و ممکن است کسانی نسبت به تشکیلات موسوی نقدهایی داشته باشند که این انتقادات میتواند به اعتلای آن تشکیلات هم کمک کند، اماحذفکه معمولا توسط صاحبان قدرت صورت میگیرد مسئله دیگری است که باید جلوی آن را گرفت.

منبع: فانگار

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی