مخالفت دوبارۀ فاطمه خانم با وزیر زن!

فاطمه رجبي - انديشهگري در قبيلهگرايي

فتنه اصلاحطلبي در كودتاي لجني موسوي به رهبري هاشمي و مزدوري خاتمي، باطن خويش عريان و عريان نماياند. تساهل و تسامح، خشونتستيزي، حقوق شهروندي، احترام به عقايد ديگران و به ويژه تمكين به راي مردم و اطاعت از قانون هيولايي شد كه در مردمكشي، جنايتكاري، تخريب و آتشسوزي، بيگانهپرستي و ملتستيزي قد علم كرد. در يك كلمه كودتاي لجني موسوي رسواتر از رسوايي به نمايش در آمد.

در اين ميان رسوايي شعار انديشهگري و آزادي انديشه و احترام به انديشه در گفتمان اصلاحطلبي از پرده برون افتاد و راستهاي ناراست منحرفيني كه به دامن كودتاچيان افتادهاند از پس اين پرده افشا شدند.

سخن بر سر مطلبي است كه اين جانب بر اساس انديشه و گفتمان مورد اعتقاد خود يعني آموزه‌‌هاي بالنده شيعي، در مخالفت با وزارت زنان نگاشتم. موج تخريب راست ناراست به ويژه زنان دوستدار قدرت همراه با گمناماني برخاسته از يك قبيله به سويم متوجه شد. و اين يعني تفكر حزبي، تفكر قبيلهاي و پروژه انديشهگري در قبيلهگرايي.

در اين ميان فرد مجهولالهويهاي در حوزه دانش و بينش، سياست و انديشه، ديانت و قلم و بيان، حرفهايي نوشت كه از بالابودن دانش، شعور، درك و تحليل او، «خنده آمد خلق را» و اين يعني زنان، حضور زنان در عرصه سياست و تفكر و موافقت با وزارت زن!

همينجا ميگويم، اي كاش رئيسجمهور عزيز فرصت داشت تا چنين افاضاتي را بخواند و بداند كدام زن، كدام انديشه، كدام عقيده با كدام سطح، وزن و نگرش و منش ديني، از وزارت زنان دفاع ميكند!

جالب است كه يك خط «معرفينامه اصلاحطلبانه» پيشدرآمد نام اين فرد مجهولالهويه در عرصه انديشه و قلم شد كه خالهزاده يا عمهزاده يا برادرزاده يا خواهرزاده و همسر فلاني است! كه اين همه دانش و بينش را با قلم پرسابقه! و نام پرآوازه خود! اعلان ميدارد. اين قبيلهگرايي براي طرح يك فكر واپسگرا و غربزده و بيمحتوا با كدام آموزه يا مباني يا سيره اسلامي و شيعي سازگار است.

اين متجددان سرسپرده به غرب چرا نميخواهند بپذيرند «دوران بدويت و قبيلهگرايي به سر آمده» و ظهور احمدينژاد در 84 اين تفرعن و تكبر و تحليل و ديكتاتوري قبيلهگرايانه را در هم شكسته است. جالب آن كه در اين انديشهگري قبيلهگرايانه، ادعاي مرا كه «در سنت معصوم عليهالسلام اثري از وزارت يا وكالت يا مديريت زنان ديده نميشود» با حضور انديشهگرايانه فاطمه زهرا سلام الله عليها رد و نفي كرده است.

بر اين تفكر قبيلهگرايانه آفرين بايد گفت در عينحال كه بار ديگر مرگ و دفن قبيلهگرايي را در قدرتپرستي، ثروتاندوزي و دستاندازي به حريم انديشهگري اعلان و تاكيد نمود.

منبع انصار نیوز www.ansarnews.com

نظرات

‏ناشناس گفت…
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت خانم رجبي
شما كه يك زن هستيد چرا اين حرف را مي زنيد واقعا نمي دانم چه بگويم مگه يه زن دانش و انديشه نمي تواند داشته باشد. چرا زنها را اينقدر كوچك مي شماريد مگر زنان نمي توانند در عرصه سياست گام بردارند يخورده بخودتان بياييد.

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی