هشدار موسوی را جدی بگیریم! حاکمیت نظامی- کودتائی ایران را به سمت فاجعه می بر

بیانیه شماره 12 میرحسین موسوی که درهمین شماره پیک نت نیز آن را می توانید بخوانید، با آنکه در اعتراض به بازداشت های چند روز اخیر نوشته شده، حاوی نکته سربسته و بسیار مهمی است که فراتر از بازداشت های اخیر است. او به مردم هشدار می دهد که حاکمیت در مسیری حرکت می کند که علاوه بر نابودی خود ممکن است ایران را نیز به نابودی بکشاند. این هشدار، در کنار برخی اخباری که بدست ما رسیده و عمدتا مربوط به فعالیت ها و برنامه های اتمی حاکمیت است، معنائی بسیار جدی تر و فراتر از اعتراض به دستگیری های اخیر دارد.

تا آنجا که ما اطلاع یافته ایم، در بسته پیشنهادی حاکمیت نظامی- کودتائی به حکام اتمی (1+5) نه تنها حاوی نکاتی برای مذاکره نیست، بلکه این بسته پیشنهادی به گونه ای تنظیم شده که اساسا نیازی به مذاکره نباشد! قرار است، دو هفته بعد که اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برپا می شود، احمدی نژاد از موضع دفاع از همین بسته و بی نیازی از مذاکره اتمی سخنرانی کند.

تمام استراتژی اتمی حاکمیت و محتوای بسته ای که روز گذشته تحویل نمایندگان 1+5 شد، رفتن به سوی مدل کره شمالی و اعلام توان تولید بمب اتمی است. بموجب همین استراتژی و با یقین به گام اول مقابله امریکا و در واقع گروه 1+5 برای تحریم ارسال سوخت به ایران، با عراق وارد مذاکره شده و از طریق کردستان این کشور و با وساطت طالبانی و بارزانی بصورت شتابزده بنزین وارد ایران می شود. در روزهای اخیر کانتینرهای بنزین از مرز بانه و از طریق سقز در کردستان وارد ایران می شود. نمره کانتینرها "اربیل" و "نینوا" است.

این کانتینرها در گروه های سه تائی و پشت سر هم، با فاصله چند کیلومتر از هم، در تمام طول شبانه روز به طرف تهران درحال حرکت اند.

بدین ترتیب و بموجب همین نشانه ها، حاکمیت خود را آماده تحریم قطعی سوخت می کند تا برنامه اتمی اش را ادامه بدهد و به سطح کره شمالی برسد. تردید نیست که ماجرا در سطح تحریم سوخت باقی نخواهد ماند و خطرات دیگری به مرزهای آبی و خاکی و هوائی ایران نزدیک می شود که بیانیه شماره 12 میرحسین موسوی اشاره به آن دارد. از جمله دلائل کودتا علیه موسوی و سرکوب خونین مردم معترض به این کودتا پیاده کردن این سیاست اتمی است. سیاستی که می تواند منجر به غرق شدن ایران در یک جنگ منطقه ای شود.

کشتار زندانیان سیاسی به بهانه همین خطرات و نیاز تحمیل خفقان اجتماعی احتمال دیگری است که موسوی در بیانیه اخیر خود به آن اشاره کرده است.

پیک نت

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی