دستگیریهای پر سروصدا برای ایجاد وحشت است

جعفر پویه

اندک زمانی از تغییر ریاست قوه قضاییه و دادستان تهران نگذشته است که جانشینان جدید نشان دادند که هیچ چیز در این نهاد تغییر نکرده است. صادق لاریجانی، رییس جدید قوه قضاییه در نخستین جلسه مسوولان عالی قضایی روز گذشته (چهارشنبه) گفت: "متاسفانه در جریان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات، عده‌ای تلاش كردند از مدار قانون بگریزند."

صادق لاریجانی با واهی دانستن تقلب در انتخابات موضع خود را مشخص می کند اما مقصود او از گریختگان از قانون چه کسی است؟ آنان که تن به بازشماری آرا ندادند یا مردم؟ ناگفته پیداست که او مردم معترض را قانون گریز می خواند و برای سرکوب آنان به شیوه گذشته مایه می گیرد. او در ادامه می گوید: "متاسفانه قانون‌گریزی و قانون‌شكنی قبح خود را از دست داده است و دیدیم كه در حوادث بعد از انتخابات قانون‌گریزی چگونه منشا این حوادث و موجب بروز تخلفات و هزینه‌های بسیار برای نظام اسلامی شد."

متصدی قوه قضاییه که گمارده رهبر و ولی فقیه نظام است، ضرب و شتم مردمی که تظاهرات آرام برگزار کرده بودند، قتل و آزار و اذیت جنسی دستگیرشدگان، تخریب اموال مردم، دستگیریهای فله ای و بدون و حساب، ریختن در خانه مردم و تخریب اموال آنها و دستگیری ساکنان را قانون شکنی نمی داند اما اعتراض آرام مردم برای احقاق حق خود را منشا هزینه های بسیار برای نظام ولایت فقیه قلمداد می کند.

اینگونه و از ترس مردمی که دست از مقاومت در برابر گماشتگان ولی فقیه برنمی دارند و هراس از اعتراض یکپارچه آنان، دادستان برگمارده لاریجانی یعنی، "عباس جعفری دولت آبادی" همان راه مرتضوی جلاد را پیشه کرده و فرمان حمله به دفاتر مخالفان را صادر می کند. بنابر اخبار منتشر شده، نیروهای تحت فرمان صادق لاریجانی به امر جعفری دولت آبادی به دفتر حزب اعتماد ملی حمله می کنند، اموال دفتر را مصادره و درب آنرا پلمب می نمایند. دفتر کمیته مشترک موسوی- کروبی برای پیگیری امور آسیب دیدگان و دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان و همچنین دفتر بنیاد حفظ و نشر آثار بهشتی را در یک چشم بهم زدنی زیر و رو می کنند، برخی را دستگیر و تعدادی را ضرب و شتم می نمایند، اموال آنها را توقیف و دفترشان را پلمب می کنند. علیرضا بهشتی، مشاور و سخنگوی موسوی، مرتضی الویری و تعدادی دیگر از نزدیکان موسوی و کروبی دستگیر می شوند و اینگونه برای همه مردم خط و نشان می کشند تا آنها را ادامه اعتراضات باز دارند. همچنین از شهرهای مختلف خبر می رسد که دستگیریهای بی حساب و کتاب همچنان ادامه دارد و بسیاری بدون هیچ دلیل دستگیر شده و خانواده های آنان نیز خبری از عزیزان خود ندارند.

می شود اینگونه گفت که تغییر در قوه قضاییه و تعویض چند مهره بدنام با افراد جدید موجب هیچ گونه تغییری در رویه این قوه تحت امر ولی فقیه نشده و نمی شود. فرق لاریجانی و جعفری دولت آبادی با شاهرودی و مرتضوی تنها در نام آنهاست. و گرنه در قوه قضاییه در بر همان پاشنه سابق می چرخد و گماشتگان ولی فقیه بدون هیچ اراده ای تنها فرامین او را اجرا می کنند.

دستگیریهای گسترده فعالان سیاسی و اجتماعی، حمله و تهاجم به دفاتر سازمانها و نهادهای مختلف با سرو صدا نمی تواند اندک خللی در اراده مردم برای به زیر کشیدن بیرق رژیم ولایت فقیه ایجاد کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی