تیرگی روابط احمدی نژاد و مشایی به خاطر همسر الهام و وزیر سابق؟


خبرگزاری انتخاب:
اخیرا از جانب حامیان مشایی در دولت مطالبی به آقای الهام درباره نوشتههای خانم رجبی در مورد مشایی گفته شده بود.

سایت جهاننیوز نوشت: پس از یادداشت رئیس دفتر رئیس جمهور در سایت شخصی اش درباره دلایل برکناری برخی وزیران و عدم معرفی چند تن از اعضای کابینه نهم در دولت دهم این تحلیل واکنش یکی از وزیران جداشده از دولت را به همراه داشت.

به گزارش جهان، این وزیر که رفاقت نزدیکی با دکتر احمدی نژاد دارد پس از انتشار نوشته مشائی طی نامه ای به رئیس جمهور از تحلیل معاون سابق رئیس جمهور درباره دلایل معرفی نشدن خود گلایه کرد.

مشایی در سایت خود طی روزهای گذشته نوشته بود: "ضعف در حوزه فرهنگ و هنر و ناتوانی در جذب هنرمندان و پاسخ به انتظارات جامعه در این بخش موضوعی بود که آقای احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی انتخاباتی خود بدان تصریح کرده بودند. ایشان تغییر در این بخش را لازم می دانستند و این ارتباطی به شخصیت و صلاحیت های انقلابی و مکتبی برادر عزیزم جناب آقای صفار هرندی نداشت.

از طرف دیگر آقای دکتر احمدی نژاد از عملکرد وزارت اطلاعات در چهارسال گذشته رضایت کافی نداشته و بارها این مسئله را اظهار کرده بودند. در مورد برادر عزیزم جناب آقای محصولی نظر آقای دکتر احمدی نژاد بر تغییر از وزارت کشور به وزارتخانه دیگر بود. ایشان از جناب آقای محصولی برای دو وزارتخانه دفاع و نیرو دعوت به همکاری کردند.

رئیس محترم جمهوری در مورد علّت تغییر در این وزارتخانه (نیرودر صحبت های مکرر اخیر خود در جمع گروههای مختلف نمایندگان محترم مجلس و سایر افراد شاخص و مسئول و از جمله به دوستان نزدیکتر خود بارها تصریح کرده اند که انتقادات ایشان به وزارت نیرو در مورد عملکرد برخی معاونین وزیر محترم در حوزة آب و برق و بویژه در مسئله خاموشی های برق بوده است و نه شخص ایشان. لکن روحیه شخصی جناب آقای فتاح مانع از قاطعیت در تعویض مدیران مورد انتقاد بوده است و بس. "

در همین زمینه یک منبع آگاه در گفتگو با جهان خبر از نامه نگاری یکی از وزرای مذکور به رئیس جمهور و انتقاد از نوشته مشایی داد.

این وزیر درنامه خود به رئیس جمهور نوشته که با توجه به مسئولیت شما و ریاست دولت این طبیعی است که شما ادامه کار با وزیری را به صلاح ندانید و ما هم تا روز آخر ماندیم و با وزیر پیشنهادی هم همکاری کردیم اما دراین میان این مسئله چه ارتباطی به آقای مشایی دارد؟ آقای مشایی نیز در دولت نهم یکی از اعضای این دولت و سمت معاون رئیس جمهور را داشت . مگر اینکه شما تصمیمات خود را با آقای مشایی هماهنگ کرده باشید.

این وزیر هم چنین نوشته است: اینکه آقای مشایی این مسئله را به صورت رسانه ای و گسترده مطرح کرده است طلب می کندکه ما نیز پاسخ های خود را رسانه ای و علنی منتشر کنیم و در این صورت نباید گلایه ای در میان باشد اما به خاطر مصالح حکومت و دولت از چنین اقدامی خودداری می کنیم.

گفتنی است که اخیرا از جانب حامیان مشایی در دولت مطالبی به آقای الهام درباره نوشته های خانم رجبی در مورد مشایی گفته شده بود که با واکنش تند و ناراحتی دکتر الهام نسبت به تعابیر به کار رفته از سوی این افراد مواجه شده است.

قرار نگرفتن مشایی در کنار رئیس جمهوری و نشستنش در ردیف دوم صندلی ها در دیدار روز گذشته هیات دولت با رهبری از مسائلی است که به برخی گمانه زنی ها و شایعات افزوده است.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی