افشای هویت یکی دیگر از شهدای جنبش سبز: شهید امیرحسین طوفان‌پور

بدست admin • ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ • دسته: اهم اخبار٬ حقوق بشر در ایران

2145

امیرحسین طوفان پور، متولد ۱۳۵۶ و دارای یک دختر هفت ساله، روز دوشنبه ۲۵ خرداد همراه با برادر دیگرش به حوالی میدانآزادی رفته بودند. حدود ساعت بیست و سی دقیقه شب به بعد با دیدن درگیری و شلوغی در بخشی از خیابان، از برادرش که سوار برموتور بوده جدا می شود تا به تجمع نزدیک شود و خبری به دست بیاورد، ولی دیگر برنمیگردد.

بر اساس این گزارش، برادر او که نزدیک صحنه بوده، با دیدن تیراندازی با موتور دور میشود و در جای دیگری منتظر میماند، ولی از امیرحسین خبری نمیشود. او به خانه میآید و به همراهش زنگ میزند؛ جوابی نمیشنود تا اواخر شب که فرد ناشناسی به منزل مادرش زنگ میزند و به این مادر منتظر میگوید که دست امیرحسین تیر خورده و او را به بیمارستان حضرت رسول بردهاند.

گزارش رسیده به «موج سبز آزادی» همچنین حاکی است مادر و دیگر نزدیکان این شهید، در آن شب و روزهای بعد تمام بیمارستانها را به دنبال او میگردند و خبری به دست نمیآورند؛ تا آنکه در روز جمعه ۲۹ خرداد با ناامیدی به پزشک قانونی در کهریزک مراجعه میکنند و عکس او را در کامپیوتر کشته ها میبینند و با دیدن جنازه، تلاششان بی ثمر پایان میگیرد. در ابتدا در دادگاه انقلاب برای دادن جنازه صحبتهایی درباره‌ی گرفتن حق تیر به میزان ۵ تا ۱۰ میلیون تومان مطرح میکنند که وقتی تلاشهای مادر این شهید ثابت میکند که او فردی کاملا عادی و غیر سیاسی بوده، دادن تاوان منتفی میشود. البته در نهایت هم جنازه با این تعهد که هیچ گونه مراسمی در منزل یا مسجد برگزار نشود، تحویل خانواده داده میشود.

بر اساس این گزارش، جراحات مشهود در جنازه شامل: تیرخوردگی ساق دست، پهلو و کمر و نیز آثار کبودی در پشت گردن و زخمی عمیق در پشت سر بوده که داخل آن را با پنبه پر کرده بودند، و شکستگی کامل بازویی که تیرخورده بوده است. روی صورت هم بینی به نظر شکسته میرسید. اما هیچ کس از چگونگی دقیق کشته شدن او چیزی نمیداند و همهچیز بر اساس حدسیاتی است که از روی جنازه گرفته شده است. ولی قدر مسلم او بعد از تیر خوردن، زنده بوده و صحبت میکرده و گوشی همراهش را به فردی داده تا با مادرش تماس بگیرد و خبر تیر خوردنش را به او بدهد.

این شهید جنبش سبز روز یکشنبه ۳۱ خرداد ماه در قطعه‌ی ۲۳۳ بهشت زهرا، ردیف ۱۵۲، شماره ۳۴ به خاک سپرده شد و مادر امیرحسین هر روز صبح قبل از باز شدن در بهشت زهرا، و گاهی صبح و عصر، بر سر خاک پسرش حاضر میشود و به امید وعده‌ی برخی مقامات قضایی است که قول دادهاند قاتل او را شناسایی و به جرائمش رسیدگی کنند.

آسمان دیلی نیوز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی