اصطلاح غلط «فروکش کردن جنبش سبز

وبلاگ سهرابستان

جنبش سبز یکبار تلاش کرد تا با تظاهرات سکوت، پیام خود را به حکومت بدهد، اگر گوشی برای شنیدن باشد، شما با گلوله و باطوم و گاز اشک آور و کهریزک و تجاوز پاسخ دادید، یعنی که تقاضای صلح آمیز تغییر را نمی پذیرید. حرف شما این است که تا بر سر قدرت هستید حاضر به پذیرش هیچ اصلاح و تغییری نیستید. شما روشن و واضح پیغام دادید که جنبش سبز راهی بجز سرنگونی حکومت ندارد، ما هم بدنبال تحقق همان خواست شما هستیم.
****


ستاد جنگ روانی کودتا علاقه وافری به تکرار واژه «فروکش کردن جنبش سبز» دارد تا بلکه از این طریق القاء کند که واقعاً جنبش سبز فروکش کرده است.
جنبش سبز اراده و خواست میلیونها ایرانی برای تغییر اساسی زندگی اشان است. اراده ای که نمی تواند بپذیرد در قرن بیست و یکم و در حالی که حتی کشورهای آسیائی نیز در سایه دموکراسی به پیشرفتهای شگرفی رسیده اند، در کشور ایران عده ای چپاولگر که برای پر کردن حسابهای بانکی اشان و غارت ثروت ملی ایران، خود را در پس تئوریهای مضحک و ضدعقلی همچون ولایت فقیه پنهان کرده اند، سرنوشت کشورشان را در دست داشته باشند.
جنبش سبز، بر علیه حاکمینی است که بوئی از انسانیت نبرده و در حالیکه تلاش دارند خود را عین دین معرفی کنند دست به جنایاتی می زنند که در هیچ دینی وجود ندارد.
جنبش سبز تظاهرات خیابانی نیست که اگر هر روز تکرار نشد بتوان به این نتیجه ساده لوحانه رسید که فروکش کرده است. اگر نفرت مردم از نظام حاکم کم شده، اگر در قلب ما جای زخم سرکوبها و وحشیگریها و داغ شهیدان و اسیران و اندوه کوی دانشگاه و کهریزک التیام یافته می توان مدعی شد که جنبش سبز فروکش کرده است.
اگر جنبش سبز فروکش کرده چه لزومی به ادامه وحشیگریها و بازداشتها و شکنجه ها است؟ لغو نماز جمعه هاشمی و حذف سنت 20 ساله مراسم احیاء دیگر چرا؟ گزارش تلویزیونی از جنایت کهریزک و تلاش مذبوحانه برای شستن دامن خونی رهبر و بی اطلاع نشان دادن وی و اعلام اینکه خاطیان مجازات خواهند شد و تبلیغ اینکه شاکیان برای دریافت حق السکوت نقدی مراجعه کنند چه لزومی دارد؟ رشته های علوم انسانی چرا باید حذف شوند؟ مجلسی که می خواهد فقط به نیمی از کابینه رای اعتماد بدهد و با از اکثریت انداختن هیات دولت مانع از رسمیت قانونی آن شود را چرا ناچار هستید با دستور غیرقانونی رهبر، به اطاعت وادار کنید؟ چرا مجبور هستید که نیروهای بسیج را به اسم دانشجو به دیدار رهبر ببرید و با وجود اینکه همه آنها از پرسنل خودتان هستند باز هم جرأت نکنید مراسمش را پخش مستقیم نمائید، بعداً هم که گندش در می آید رهبر مجبور می شود «گلایه» کند که چرا فقط قشر دانشجویان بسیجی را به دیدار او برده اند، گرچه بسیجی بودنشان قطعی ولی دانشجو بودنشان فقط یک توهم است، حداقل به وی توضیح دهید که کدام داشجویی را می توان وادار به دیدار با فرمانده کودتاگران و سرکوبگران و شکنجه گران نمود.
شما که می پندارید جنبش سبز فروکش کرده، چرا مجبور هستید فرمانده درمانده سپاهتان را امر کنید برای توجیه ذهن مشوش بسیجیان و سپاهیان سخن پراکنی کرده و ناشیانه مهر تائید بر کودتا بزند؟
اینهمه دست و پا زدن برای جنبشی که فروکش کرده بی معنی است.
جنبش سبز آمیزه ای از تنفر و عشق و امید است. تنفر از دروغ و جنایت و شکنجه و اعدام و چپاول ثروت ملی و به قدرت رسیدن فرومایگان و بدنام کردن نام ایران بزرگ و عرضه ریا و تزویر و جهل و استبداد بنام دین، عشق به مام میهن از البرز و سهند و سبلان گرفته تا تفتان و زاگرس، و امید به فردایی بهتر.
حکومت شما حکومت سیاهی و نادانی بود و بهمین دلیل همه دانایان را از خود راندید و آنچه برایتان مانده همین ابلهانی هستند که به هر کدام پست و سمتی داده اید، دانایان که از بین نرفته اند، همگی در صفوف جنبش سبز هستند، اما سفیهان حاکمیت، وحشت زده و نگران از فردای خود، هر روز مضحکه ای می آفرینند تا بلکه روز سقوط خود را عقبتر بیاندازند. یکروز اعترافات خامنه ای به جنایات کهریزک و کوی دانشگاه، روز دیگر بمثابه دزدی که در حال فرار فریاد آی دزد سر می دهد، تلاش برای اینکه رهبر را از جایگاه خونریز به جایگاه خونخواه انتقال دهند و روز دیگر باز هم سناریوی احمقانه دیگری از سوی لشگر ابلهان.
جنبش سبز یکبار تلاش کرد تا با تظاهرات سکوت، پیام خود را به حکومت بدهد، اگر گوشی برای شنیدن باشد، شما با گلوله و باطوم و گاز اشک آور و کهریزک و تجاوز پاسخ دادید، یعنی که تقاضای صلح آمیز تغییر را نمی پذیرید، جنبش سبز کاملاً متوجه منظور شما شد، حرف شما این است که تا بر سر قدرت هستید حاضر به پذیرش هیچ اصلاح و تغییری نیستید، حاضر به احترام گذاشتن به رای مردم نیستید و پاسختان فقط از لوله تفنگ بیرون می آید. شما روشن و واضح پیغام دادید که جنبش سبز راهی بجز سرنگونی حکومت ندارد، ما هم بدنبال تحقق همان خواست شما هستیم. آن چند میلیون نفری که روز 25 خرداد از میدان امام حسین تا میدان آزادی دیدید، هر کدام شده اند یک سفیر جنبش سبز و محله به محله و خانه به خانه در حال انجام مأموریت خود هستند، گسترش آگاهی و نور برای زدودن جهل و ظلمت، فتح قلوب و نه فتح خیابانها.
جنبش سبز با طراوت و شاداب همچون رودخانه ای خروشان در حرکت است و با قلبی داغدیده از جنایات حکومت، لبانی خندان از امید به فردایی روشن و پر افتخار دارد.

ایران پرس نیوز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی