رژیم ایران را به رسمیت نشناسید متن سخنرانی نماینده ی مجلس نروژ در پارلمان این کشور


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
آدينه ۲۰ شهريور ۱٣٨٨ - ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۹


ماریت نیباک، نماینده پارلمان نروژ:
رژیم ایران را به رسمیت نشناسید
- این رژیم از زمان انتخابات نا سالم خود تا کنون ۱۱۷ نفر را اعدام کرده است.

خانم ماریت نیباک نماینده پارلمان نروژ از سوی حزب کارگران و معاون وزیر امور خارجه کشور نروژ طی سخنانی در مجلس این کشور به شدت از رژیم ایران انتقاد کرد و به دلیل کودتای انتخاباتی، سرکوب خونین تظاهرات مسالمت آمیز و نادیده گرفتن حقوق انسانی مردم ایران؛خواستار تحریم حکومت اسلامی ایران شد.

متن زیر ترجمه کامل سخنان ماریت نیباک در پارلمان نروژ است:
این رژیم از زمان انتخابات ناسالم خود، تا به امروز ۱۱۷ نفر اعدام کرده است. اعدام این ۱۱۷ نفر نشان می دهد که رژیم بنیادهای حقوق بشر را نپذیرفته است. افراد زیر ۱۸ سال اعدام می شوند، اعتراض های صلح آمیز به خون کشیده شده، روزنامه نگاران به زندان فرستاده شدند، همجنس گرایان به دار آویخته می شوند و زنان هم چنان سنگسار می گردند. تبعیض علیه زنان هر روز از طریق قانون اساسی و هم از طریق کنترل های اجتماعی به شدت ادامه دارد. این در حالی است که اجرای قوانین برای پسران ۱۵ سال و برای دختران ۹ سال است. در نتیجه یک دختر ۹ ساله را می توان شلاق زد و اعدام یا سنگسار کرد.
- ما باید از مبارزات مردم ایران برای دمکراسی، حقوق بشر و تعویض نظام، حمایت کنیم.

به همین خاطر ما باید حقوق کسانی را که از سوی رژیم ایران تحت تعقیب هستند به عنوان پناهنده بپذیریم. مشکل اساسی در اوضاع امروز ایران این است که یک حاکمیت دوگانه از طریق شورای نگهبان و گارد انقلاب ( سپاه پاسداران ) قدرت خود را اعمال می کند و از این طریق اشخاص از سوی این ارگان های مورد تعقیب و سرکوب هستند.

حکومت نروژ اعتراض شدید خود را علیه دستگیری های فعالان سیاسی ایران اعلام کرده و می کند و ضمن نفرت از خشونت شدید و بی رحمانه نیروهای امنیتی علیه مردم معترض، رژیم تهران را از ادامه سرکوب و خشونت بر حذر می دارد و خواستار پایان دادن سرکوب مردم از سوی رژیم اسلامی ایران است.

- ما باید شهامت داشته باشیم علیه فعایت های استات اویل در ایران اقدام کنیم.

حکومت نروژ خواستار این است که گروه های خاص سازمان ملل متحد که مسٔله حقوق بشر برایشان مهم است به ایران وارد شوند. ما باید این شهامت را داشته باشیم که علیه فعالیت های استات اویل در ایران اقدام کنیم. امسال ما صحبت کردیم شرکت ها یک نوع حد و مرز اخلاقی برای خودشان داشته باشند تا در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند و آن ها قول به ما داده اند که موظف به اجرای این موارد باشند. اگر ما نروژی ها امروز از امتیازات مردم ایران به منظور تغییر نظام حاکمیت خود حمایت نکنیم همه ی مردم سالاری و حقوق بشر را تضعیف کرده ایم.

همچنین اگر ما به چالش نکشیم حقوق فرهنگی، مذهبی و اجتماعی ایرانیان را در این رژیم، به خودی خود اقدامی برای حقوق زنان هم انجام نداده ایم. خیلی مهم است که نروژ و کشور هایی مثل ما به روشنی مخالفت خود را علیه ایران اعلام کنند. ما به شدت از عدم احترام اصول حقوقی رژیم ایران نسبت به شهروندان این کشور معترضیم. ما باید از مبارزات مردم ایران برای دمکراسی، حقوق بشر و تعویض نظام حمایت کنیم. و باید مخالفت خود را در به رسمیت شناختن احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور منتخب و قانونی ایرن، اعلام نماییم

منبع: نشریه انترنتی سیاسی ـ اجتماعی گام . برگن ـ نروژ

www.gaam.blogfa.com

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی