روزنامه حکومتی: زير ذره بين هستيم

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی: چه مطابق ميل ما باشد و چه طبق خواسته ما نبوده باشد بايد اين واقعيت تلخ را بپذيريم كه حوادث قبل و بعد از انتخابات خسارت زيادي به كشور و جناح هاي سياسي وارد كرده و هيچ برنده اي هم نداشت . به عبارت ديگر مسيري كه در ماههاي اخير پيموده شد و مسابقه اي كه جريانهاي سياسي با حضور در آن رو در روي يكديگر قرار گرفتند رقابتي « باخت ـ باخت » بود كه نفعي از آن حاصل كسي نشد و خسران آن نيز به قدري بود كه سرمايه هاي ارزشمندي را ضربه پذير كرد.

حركتي كه مي توانست دستمايه يك جهش و پيروزي بزرگ ملي باشد و شيريني آن كام هر ايراني را شيرين سازد به حوادثي تلخ انجاميد كه قطعا به ذائقه هيچ جناحي خوش نيامد زيرا حركتي مردمي كه در جهت توسعه روند سياسي و تعميق مشاركتهاي فعال اجتماعي در امر انتخابات آغاز شده و مي توانست متبلور كننده نبوغ و شور آگاهانه مردم باشد به حركتي فرسايشي و اقدامي رزمايشي تبديل شد كه عوارض آن تا مدتهاي طولاني دامنگير كشور و مديريت كلان جامعه خواهد بود.

واقعيت اينست كه در شرايط كنوني كشور ما بيش از هر زمان ديگري در زير ذره بين قرار داريم . كشورها و ملتها حوادث ريز و درشت كشور ما را تعقيب مي كنند و نحوه مديريت ما را در حوادث اخير تحت نظر دارند. اين روزها دوست و دشمن واكنش هاي ما را در نحوه تعامل با يكديگر به دقت رصد مي كنند دوستان جهاني ما و ملتهاي مسلمان و آزاديخواه از يكسو و دشمنان و نظام سلطه جهاني از سوي ديگر طبعا وقتي كشوري با شعارهاي راهگشا و توانمندي هايي در حد و قواره پايگاه نهضت جهاني اسلام در جهان پرآشوب معاصر ظاهر مي شود و تئوريهاي آزاديبخش و انقلابي براي جهانيان ارائه مي كند فراز و نشيب ها و افت و خيزهايش در ميان دوستان و دشمنانش بازتاب زيادي پيدا مي كند و دل هاي زيادي را به خود مشغول مي دارد.

متاسفانه كش و واكش هاي پس از انتخابات و سونامي هاي رفتاري و اخلاقي آن آنچنان در كشور عميق و ادامه دار شده كه دغدغه هاي بسياري را درباره حفظ آرمانهاي انقلاب و رسالتهاي جهاني آن در داخل و خارج كشور در ميان دلسوزان انقلاب ايجاد كرده است . صف آرايي نيروها و سرمايه هاي انقلاب در مقابل همديگر خوف يك تنش فرسايشي را دامن زده و رفته رفته اختلاف ها را به شكاف هاي اجتماعي و سياسي مشكل ساز تبديل مي كند . كشوري كه بنا دارد به سمت سند چشم انداز 20 ساله و افق هاي روشن منطقه اي و بين المللي حركت كند همه ي فعالان سياسي و مسئولان و دولتمردان آن بايد در رقابت هاي سياسي كاملا دور از تعصب هاي كور گروهي و جناحي حركت كنند تا بتوانند موقعيت جهاني كشور و پاسداري از دستاوردهاي آن را حفظ نمايند و از وارد شدن كمترين خدشه اي به آن در نگاه بين المللي جلوگيري كنند. به همين جهت شايد ضروري ترين وظيفه نيروهاي انقلاب در شرايط حاضر درك موقعيت خطير كنوني و ارائه تحليل دقيق تئوريك از وضعيت انقلاب با هدف جلوگيري از ريزش نيروها در داخل و خارج از مرزهاست .

امروز در يك حركت فوري توسط مديريت كلان كشور نياز به روز آمدسازي و هوشيار نمودن وضعيت موجود نيروهاي انقلاب كه متاسفانه به جاي حل مشكلات و مقابله با دشمنان رو در روي يكديگر قرار گرفته اند داريم حركتي ترميمي به منظور اصلاح ذات البين و ترميم همه نيروهايي كه به نحوي در اين حوادث دچار ضايعات و صدماتي شده اند. در اين فضاي سياسي آلوده كه غبار فتنه و شقاق جو عمومي جامعه را فرا گرفته و حكمت در ميان اهل معرفت ناياب گشته تنها صدايي كه مجال انعكاس پيدا مي كند تحقير و توهين و مجادله و بدگماني است و افراد به چيزي كمتر از حذف رقباي خود از صحنه حيات اجتماعي راضي نيستند.

يقين كنيم كه در اين روزهاي حساس و سرنوشت ساز كه آينده ما رقم مي خورد و در پيشگاه الهي مقدرات ما تعيين مي شود با حسن ظن نسبت به يكديگر مي توانيم حسن نظر الهي را به سوي خويش جلب نمائيم و بدانيم همانگونه كه اقوال و رفتار ما در معرض قضاوت الهي است در زير ذره بين ملت هاي جهان نيز قرار داريم و چشم هاي زيادي از دوست و دشمن نظاره گر ما و رفتارها و گفتارهاي ما هستند

ایران پرس نیوز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی