مهدی کروبی: در ايران يک کودتای حقيقی نظامی شده است، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - مهدی کروبی در مصاحبه با روزنامۀ ايتاليايی ‏‏"استامپا" اظهار داشت که اگر آيت الله خمينی بنيانگذار ‏جمهوری اسلامی ايران زنده می بود، انتخابات دهم ‏رياست جمهوری ايران را باطل اعلام می کرد و ‏خشونت ها و قتل های صورت گرفته پس از آن را نيز ‏محکوم می نمود.

در اين مصاحبه مهدی کروبی با ‏اشاره به رويدادهای پس از دهمين انتخابات رياست ‏جمهوری ايران گفته است : آنچه بلافاصله پس از ‏انتخابات در ايران روی داد، يعنی، دستگيری هزاران ‏مخالف، قتل دهها نفر، اقدامات خشونت آميز و ... ‏همگی مصاديق يک کودتای حقيقی نظامی به شمار ‏می روند."

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی دو نامزد ‏اصلاح طلب دهمين انتخابات رياست جمهوری ايران ‏بودند که به دليل تقلبی خواندن نتيجۀ رسمی آن خواستار ‏ابطال انتخابات و برگزاری انتخاباتی ديگر شده اند. اين ‏اعتراض که با اقبال عمومی مواجهه شد برای اولين بار ‏جمهوری اسلامی ايران را در بحرانی بی سابقه فرو ‏برده است.

شماری از رهبران روحانی و نظامی ايران ‏از هفته ها پيش خواستار برخورد قاطع با مهدی کروبی ‏شدند که با منتشر کردن برخی مستندات پرده از تجاوز ‏جنسی به زندانيان رويدادهای اخير در ايران برداشت ‏که به گفتۀ آيت الله خامنه ای از جمله مصاديق "هتک ‏حرمت از نظام" اسلامی ايران بوده است.

قوۀ قضائيه ‏ايران، امروز شنبه رسماً مدارک ارائه شده از سوی ‏مهدی کروبی در مورد تجاوز جنسی به زندانيان را ‏جعلی خواند و خواستار برخورد قاطع و عادلانه ‏قضايی با وی و "مباشران و معاونانش" شد.

گویا نیوز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی