بازی سزکار گذاشتن مردم ادامه دارد : بازداشت 3نفردیگر از عاملان كهریزك / 90 نفر اعلام شكایت كردنده اند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،حجت‌الاسلام محمدكاظم بهرامی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان قدیم و جدید نظامی تهران در جمع خبرنگاران در خصوص نتیجه تحقیقات سازمان قضائی نیروهای مسلح در خصوص پرونده بازداشتگاه كهریزك گفت: همانطور كه قبلا هم اعلام كرده‌ایم این قضیه را با جدیت دنبال می‌كنیم البته از كسانی كه در این قضیه آسیب دیده‌اند نیز دعوت كرده‌ایم تا مسائل خود را مطرح كنند و اگر شكایتی دارند آن را ارائه بدهند.

وی افزود: تا سه روز گذشته 104 نفر از آسیب ‌دیدگان در دادسرا حاضر شدند، 15 نفر به عنوان گواه مسائل خود را مطرح كردند، حدود 90 نفر اعلام شكایت كردند و متهمین نیز احضار شده‌اند.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح تصریح كرد: تحقیقات ادامه دارد و تا روز چهارشنبه گذشته نیز 7 نفر از متهمان این پرونده بازداشت شده‌اند. مسائل مطرح شده توسط شكات نیز در حال بررسی است و امیدواریم كه تحقیقات این پرونده زودتر به پایان برسد و ما بتوانیم در نهایت پرونده را برای دادگاه آماده كنیم.
بهرامی در خصوص اینكه آیا 7 نفر بازداشت شده مربوط به این پرونده همگی از نیروی انتظامی هستند یا خیر؟ گفت:‌همه این افراد كسانی هستند كه در قضایای مربوط به كهریزك نقش داشته‌اند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی برخورد با قاضی مربوطه پاسخ داد با توجه به اینكه مسئله رسیدگی به اتهام قضات در دادسرای انتظامی قضات باید بررسی شود،در آنجا مسائل قضات مطرح خواهد شد.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به نتایج تحقیقات در خصوص پرونده كوی دانشگاه نیز اظهار داشت: تحقیقاتی كه درباره كوی دانشگاه شده،مفصل بوده است كه مراجع ذیربط آن را انجام داده‌اند و نتایج تحقیقات خود را نیز در نهایت به قوه قضائیه ارسال كرده‌اند و فكر می‌كنم امروز نتایج این تحقیقات به سازمان قضائی نیروهای مسلح واصل شود و ما كار خود را پس از اینكه این نتایج به سازمان رسید،‌آغاز خواهیم كرد.
بهرامی در خصوص آزادی مسئول بازداشتگاه كهریزك تاكید كرد: بنده خبر آزادی وی را تائید نمی‌كنم، وی كه از مقامات انتظامی است هنوز در بازداشت به سر می‌برد.
وی با اشاره به مدت زمانی كه برای روند تحقیقات طول خواهد كشید، تصریح كرد: در رابطه با تحقیقاتی كه در خصوص یك پرونده انجام می‌شود نمی‌توان روز دقیقی مشخص كرد اما تلاش مسئولان ذیربط این است كه كار با سرعت انجام شود. ولی ممكن است ما اعلام كنیم ظرف این هفته اقدام خواهد شد این در حالی است كه این امكان هم وجود دارد كه نیاز به تحقیقات جدیدتری هم بوده و در نهایت روند طول بكشد.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در پایان در خصوص اینكه آیا دادگاه رسیدگی به تخلفات متهمان پرونده كهریزك علنی خواهد بود یا خیر؟ گفت:‌علنی بودن یا نبودن دادگاه را باید رئیس دادگاه تشكیل بدهد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی