سبزها برای حضور در روز قدس از هاشمی گذشتند


در حالیکه گمانه زنی ها در رابطه با اقامه نماز جمعه روز قدس توسط هاشمی مطرح شده است ساعتی پیش سایت آینده از قول دفتر هاشمی انصراف وی از اقامه نماز را تکذیب کرد و همچنین احمد خاتمی نیز حضور خود را قطعی اعلام نکرده است

در عین حال ساعتی پیش برخی سایتهای نزدیک به اصلاح طلبان از جمله سلام که بیشتر نزدیک به طیف مجمع روحانیون مبارز و چپهای سنتی است نوشت :

حضور یا عدم حضور هاشمی تفاوت چندانی در برنامه سبزها ایجاد نمی کند...شاید(اگر هاشمی نیاید)جمعیت بزرگ سبزها در راهپیمایی شرکت می کنند و در نماز شرکت نمی‌کنند، و همین برای به رخ کشیدن حضور آنها و تفاوت ایشان، کافی است.

سایت سلام نوشت : برخی سایت‌های وابسته به دولت با ذوق‌زدگی خبرهای بی‌منبعی را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امام‌جمعه روز قدس نخواهد بود. آنها از حضور احمد خاتمی در این نمازجمعه خبر داده‌اند که البته این خبر دقایقی پیش توسط وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تکذیب شد.

سلام به نقل از موج سبز نوشت :رسانه‌های حامی دولت البته تصور کرده‌اند که با انتشار این خبر، برنامه‌ریزی سبزها برای حضور در راهپیمایی روز قدس را بر هم خواهند زد و در راه سبز شدن روز قدس، سنگ‌اندازی خواهند کرد. اما غافل‌اند از اینکه این کار، شاید خدمتی بزرگ به سبزها باشد.

تا جایی که مطلع هستیم، هنوز تصمیم رئیس مجلس خبرگان رهبری برای حضور یا عدم حضور در نمازجمعه قطعی نشده است. اما از سویی او خود به این کار مایل نیست، چرا که می‌گوید چیزی بیشتر از خطبه‌های پیشین برای گفتن ندارد و وقتی گوش شنوایی نیست، دوباره گفتن معنایی ندارد. از سوی دیگر، رهبری نظام هم به یکی از نزدیکان هاشمی پیغام داده است که نباید در هفته‌های مختلف، صداهای متفاوتی از تریبون نمازجمعه شنیده شود.

با این حال تا جایی که به جنبش سبز مربوط است، حضور یا عدم حضور هاشمی تفاوت چندانی در برنامه سبزها ایجاد نمی کند. تنها یک تفاوت شاید ایجاد شود که آن هم به نفع ماست: جمعیت بزرگ سبزها در راهپیمایی شرکت می کنند و در نماز شرکت نمی‌کنند، و همین برای به رخ کشیدن حضور آنها و تفاوت ایشان، کافی است.

راهپیمایی روز قدس، چیزی جدا از نمازجمعه است. درست است که این راهپیمایی همیشه به نماز ختم می‌شده است، اما اگر این بار فشارها مانع از حضور هاشمی شود و یا شرایطی که آنها فراهم کرده‌اند به انصراف ایشان از حضور در نمازجمعه بینجامد، سبزها امتیازی دیگر کسب می‌کنند

مهدی کروبی پیش از این از مردم دعوت کرده بود که در روز قدس با حضور باشکوه خود بار دیگر مشت محکمی به دهان دشمنان بزنند

به گزارش عبرت ،این در حالیست که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه این هفته در خصوص بهره برداری گروههای سیاسی از این روز ملی هشدار داده و خواستار وحدت مردم خصوصا در انجام این مراسم مهم که نقشی بسزا در جهان و علیه استکبار جهانی و اسرائیل دارد شدند

به هر شکل امید است که همه ملت چه سبز و چه قرمز و آبی در این مراسم باشکوه شرکت فعال جسته و با رعایت نکاتی که رهبری بر آن تاکید ورزیدند و در چهارچوب نظام روزی خوب را رقم زنند و افراد سودجو و گروههای فشار و اراذل و اوباش متحجر نیز بگذارند تا همه چیز بخوبی انجام پذیرد و روسیاهی به ذغال های خارجی بماند وشعار مرگ بر اسرائیل باز هم طنین انداز شود

عبرت

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی