آيت الله علم‌الهدي امام جمعه مشهد: وزير زن، تنها فمينيست‌هاي ملحد را خوشحال مي‌كند...



آيتالله علمالهدي با اشاره به معرفي وزراي پيشنهادي، خواستار همدلي، سعه صدر و دوري از سليقههاي شخصي در راي اعتماد به وزرا شد.

آيت الله سيداحمد علمالهدي در خطبههاي اين هفته نمازجمعه مشهد اظهار داشت: زنان از نظر قدرت، استعداد و توان چيزي در برابر مردان كم ندارند و اينطور نيست كه زن را ناتوانتر از مرد و يا مرد را قويتر از زن بدانيم بلكه در اسلام وظايف خانوادگي و اجتماعي مرد و زن تقسيم شده است و دين مبين اسلام آپارتايد جنسي ندارد.

وي تصريح كرد: ما نميخواهيم بگوييم از خدمات زنان و تواناييهاي آنها نبايد استفاده كرد اما در اسلام عرصه وظايف زنان و مردان در عرصه اجتماعي و خانوادگي مشخص شده است و بزرگان و انديشمندان بايد بنشينند و اين عرصهها را معرفي كنند.

آيتالله علمالهدي با بيان اينكه در عالم وجود، زني مقتدرتر، عالمتر، با استعدادتر و مديرتر از حضرت فاطمه زهرا سلامالله عليها وجود ندارد، گفت: اما در شرايطي كه پيامبر اسلام صليالله عليه و آله و حضرت علي عليهالسلام در مدينه حضور نداشتند و بايد شهر مدينه را در غيبت پيامبر كسي اداره ميكرد، هرگز مديريت را به ايشان نسپردند اما در جايي كه وظيفه حضرت زهرا سلام الله عليها ايجاب ميكرد براي مقابله با ارتجاع پس از انقلاب نبي مكرم اسلام يكه و تنها به ميدان آمده و ايستاد و مقابله كرد و محصول آن امروز 300 ميليون گوينده اشهد ان علي ولي الله است و اين نتيجه قهرماني حضرت زهرا بود و ثمره تقسيم مسؤوليتها در اسلام است.

آيت الله علم الهدي عنوان كرد: پايبندي به ارزشهاي اسلام و انقلاب و استكبارستيزي خصوصيت برجستهاي در رييسجمهور است كه باعث شد متدينين ما با اكثريت آرا او را انتخاب كنند بنابراين بايد در راس مطالبات و توقعات مردمي مطالبات ديني و توقعات ديني آنها قرار گيرد و شكل كار ما نبايد به گونهاي باشد كه يك عده فمينيست ملحد بيديني كه خدا را قبول ندارند در دنيا خوششان بيايد.

وي با اشاره به سخن امام راحل كه فرمودند: «اگر كاري كرديم و جريانهاي غربي از ما خوششان آمد، بايد در كار خود ترديد كنيم» گفت: اينكه چند وزير زن معرفي شوند و جريانهاي فمينيستي داخل و خارج شاد شده و كف زنند همان سخن امام رحمة الله عليه را بازگو ميكند.

اگر بناست يك مستند شرعي براي رئيسجمهور متدين وابسته به ارزش‌‌هاي دين مطرح باشد كه تعبد و تقيد به شرع دارد، حداقل بايد با بزرگان روحانيت در اين زمينه مشورت بشود. اين كه اينكه ميگويند 50 نفر از 313 يار امام زمان عجلالله تعالي فرجه الشريف زن هستند، همچين چيزي نيست! در كتاب شريف بحارالانوار در جلد 52، بيش از ده روايت در اينباره و درباره 313 اصحاب، كلمه «رجل» آمده و به غير از يك روايت كه كلمه «رجل» نيامده، در همه روايت تصريح شده كه اين 313 نفر مرد هستند.

گفت: شايد ايشان از كسي اين مطلب را شنيدند و اين شنيده از شايعات است. شايعه در اطراف موضوع امام عصر عجلالله تعالي فرجه الشريف زياد است اما در همه روايات پيرامون اين موضع آمده است كه اين 313 نفر مرد هستند و بايد در اين زمينه به علما مراجعه كرد.

وي با اشاره به اعلاميه امام راحل در پاييز 1341 كه فرمودند برابر دانستن زن و مرد بدعت است، عنوان كرد: وظيفه ما به عنوان يك طلبه تذكر ديني دادن است و هدف تضعيف دولت نيست.

آيت الله علم الهدي خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اين مردم ما با غيرت و همت در عرصه انتخابات در سطح عالي حاضر شده و با آراي 85 درصدي خود حضور مومنانه و صادقانهشان را نشان دادند به گونهاي كه نشاط و گرمي حضورشان چشم دشمنان را كور كرد.

وي ادامه داد: اما حوادث بعد از انتخابات و چانهزنيهاي بيمزه غيرمنصفانه بعد از آن مردم ما را با تلخي مواجه كرد و آنها با قدر ناشناسيهاي بيمورد و بيدليل مواجه شدند كه اين تلخيها براي مردم ناگوار بود و حال ديگر مردم ما تحمل تنش و ناسازگاري بين مجلس و دولت را ندارند.

آيتالله علمالهدي از نمايندگان مجلس خواست كه با سعه صدر و دور از پسندها و سليقههاي فردي، با صميميت و همگرايي كار اين دولت منتخب مردم را راه بيندازند تا مردم ما به آرامش سياسي برسند.

وي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان اظهار داشت: برخي در ماه مبارك رمضان غافلگير ميشوند چون اين افراد در خط و در انتظار اين ماه نيستند با شدت و سختي نخوردن و نياشاميدن روبهرو شده و روز شماري براي پايان آن ميكنند اما چه خوب است حال كه اين فرصت در رهگذر عمر ما قرار گرفته است خود را آماده اين ماه كنيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با استناد به حديث نبي مكرم اسلام كه فرمودند، «خواب شما در ماه مبارك رمضان عبادت است و نفسهاي شما تسبيح است» گفت: فكر، ذكر، حركت و سكون چهار مقوله مصداق عبادت است و ماه رمضان ايامي است كه عبادت خداوند در سكون انجام ميشود.

آيت الله علم الهدي با بيان اينكه بشر ذاتاً در همه عرصه عمر خود در حال عبادت است، ادامه داد: اين عبادت ممكن است عبادت خداوند رحمان و يا عبادت شيطان باشد و همانگونه كه در احاديث آمده است شياطين در اين ماه در زنجير هستند و آزادگي سلطه بر انسان را ندارد.


برداشت از : www.ansarnews.com


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی