آيت الله بيات: بايد هر چه زودتر کسانى که آگاهانه يا ناآگاهانه خون عزیزان اين سرزمين را ريخته‌اند، محاکمه شوند


پايگاه اطلاع رساني سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران: مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) غروب پنجشنبه بیست و نهم مردادماه، در حالیکه برای حضور در مراسم پرفيض دعاى کميلدر دارالزهراى تهران حاضر شده بودند، برای حضار بیاناتی را ارائه نمودند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله بيات، معظم له در ابتدای بیانات خود، ضمن اشاره به روزهاى آخر شعبان، به فضيلت اين روزها، ساعات آخر ماه و لزوم آمادگى قلبى و روحى جهت ورود به ماه ميهمانى خدا اشاره نموده و فرمودند: میهمانی خدا، با دیگر ضیافت ها متفاوت است و مهمترین تفاوت میان این میهمانی با دیگر میهمانی ها، میزبان آن است که پروردگار عالم است و ضیافت آن، صیام. این صیام و روزه، صرفاً نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه شامل گوش، چشم و مخصوصاً قلب هم می شود. طبیعتاً حضور در این میهمانی، شرایط و ضوابطی دارد و مثلاً کسى که حب جاه و مقام داشته و یا فقط در فکر مطامع دنيايى است، شايستگى ورود به ميهمانى خداوند را ندارد چراکه قلب او، لایق میهمان خدا شدن نیست.
ایشان با اشاره به گفتارهای اميرالمومنين(ع) در دعاى کميل و رسولاکرم(ص) در مناجات شعبانيه تاکید کردند: عبارات بلندی در این دعاها وجود دارد و پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) با آن جایگاه عظیم الهی و در حالیکه معصومند، از خداوند می خواهند که آنان را در زمره اهل طاعت و مومنین قرار دهد و ما نیز به تبع آنها باید آرزو کنيم و از خداوند بخواهيم که ما را در زمره کسانى قرار دهد که مىفهمند و اهل طاعت و بندگىاند. بندگان ربانى خدا هستند و خدايى شدهاند؛ زمانیکه که به این مرحله رسیدیم می توانیم مدعی باشیم که انسان شده ایم.
معظم له تاکيد کردند: ممکن است انسان به جاى اصلاح نفس و حرکت در مسير بندگى خدا، به مرحله ای برسد که خودش ادعاى خدايى شدن کند و از آن بدتر اینکه در همين حال و با همین ادعا یعنی با نام خدا و بر بندگان خدا، ظلم و ستم روا دارد.
ایشان با اشاره به برخى روايات و لزوم بازخوانى مفاهيم اصيل دينى تاکيد کردند: سنت الهی این است که اگر کسى به ناحق ادعا کند که نائب امام عصر(عج) است، خداوند او را مفتضح می گرداند. همينطور است کسى که ادعاى اجتهاد در دين کند وليکن مجتهد نباشد، چراکه او مرتکب دو گناه شده يکى اينکه دروغ گفته و جایگاهش این نبوده و ديگرى آنکه با مفاهيم دينى بازى کرده است.
مرجع عالیقدر تصريح کردند: اگر کسی با مفاهیم دینی بازی کند، محجوب به حجابهائی خواهد شد که بدترین آنها يکى حجاب دين است و ديگرى حجاب علم و حجاب دين به مراتب خطرناکتر از حجاب علم است. یک عالم و دانشمند چه به عنوان یک شخصیت علمی و چه به عنوان یک عالم دینی بايد مراقب حجاب و پردههايى که در مقابلش قرار مىگيرد، باشد تا بتواند عالم را آنگونه که هست ببیند.
معظم له با اشاره به رواج فرهنگ تظاهر، دروغ و تهمت در جامعه اسلامى آن را از آفات بزرگ جامعه برشمردند و تاکيد کردند: مگر نه آنکه حرمت انسان بالاتر از حرمت خانه کعبه است؟ پس چطور است که ما به خود اجازه هتک حرمت انسانهاى شريف جامعه را مىدهيم. اين بلاها و مصيبتهايى که بر سرمان مىآيد در اثر رواج همين بىاخلاقىها و هتک حرمت هاست. در کشوری که ادعای امام زمانی بودن دارد، چرا اجازه مىدهيم که به راحتى آبروى انسانها و افراد جامعه ريخته شود؟
ایشان با اشاره به حوادث پس از انتخابات، با اشاره به نام برخی زندانیان و سوابق بعضی از آنان افزودند : حوادث بعد از انتخابات در خور اين مردم بزرگوار نبوده است و بايد از توهينهايى که به ملت عزيز ايران شد عذرخواهى شود و هر چه زودتر کسانى که آگاهانه يا ناآگاهانه خون عزیزان اين سرزمين را ريختهاند، محاکمه شوند. من در پاسخ برخی سئوالات هم اشاره داشته ام که اگر کسی مستقیماً و مباشرتاً در این قتل ها دست داشته باشد، باید قصاص شود مگر اینکه خانواده های داغ دیده رضایت دهند، که در اینصورت فرد خاطی باید از اموال خودش دیه مرحومین را پرداخت کند.
معظم له در پایان ضمن توصیه به توجه بیش از پیش به لحظات معنوی ماه مبارک رمضان به همه حضار توصیه نمودند که برای حل مشکلات و معضلات، از این ماه بزرگ به نحو احسن استفاده کرده و از خداوند برای رفع همه گرفتاریها مدد جویند.

پایگاه خبری انقلاب اسلامی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی