موسوی: اقتدارگرایان در تدارک ریشه کن کردن اصلاحات و حرکت های مستقل بودند


ميرحسين موسوی، در دیدار با خانواده چند تن از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات اعلام کرد هوشياری مردم مانع از تحقق برنامه اقتدارگرایان شده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، ميرحسين موسوی با اشاره به بازداشت محسن میردامادی، دبیر کل حزب مشارکت گفت اين بازداشت های غير قابل پيش بينی بودند.

ميرحسين موسوی همچنین با اشاره به سوابق و نقش موثر برخی از بازداشت شدگان در تحولات سياسی پس از انقلاب در ايران، از بازداشت و محاکمه اين افراد انتقاد کرد و افزود ترتيب دادن دادگاهها با اتهام انقلاب مخملی برای آنان، هزينههای سنگينی بر نظام تحميل کرد به همين دليل آنانی که از وجدان بيداری برخوردارند اگر چه در صف اصولگرايان قرار دارند، با درک اين واقعيت که ماهيت اين رفتارها برای قدرتطلبی است در حال تصحيح مسير خود هستند.

موسوی با اشاره به راهپيمايی پس از انتخابات بیست و دوم خرداد گفت راهپيمائی عظيم وشگفتیآفرين ۲۵خرداد به رغم مشکلات ومحدوديتهای فراوان که با خويشتنداری معنادار و هوشمندی کامل مردم و عاری از شعارهای ساختارشکن همراه شد،برای درک خواست واراده مردم کافی بود و فرصتی برای نظام ايجاد کرد که در صورت تن دادن به خواست مردم و استفاده از فرصت میشد با کمترين هزينه به ساماندهی مشکلات کشورپرداخت.

ميرحسين موسوی همچنین با اشاره به حضور معترضان در تجمع های پس از انتخابات گفت اگر هوشياری وحق طلبی مردم نبود شايد امروز اوضاع از اين هم بدتر بود چرا که اقتدارگرايان در تدارک ريشهکن کردن اصلاح طلبی و حرکتهای مستقل با اتهامتراشی وانگزنی بودند اما حضور ميليونی مردم در راهپيمائی ۲۵خرداد مانع از عمليات گسترده عليه اصلاحات شد.

در اين ديدار خانواده های محسن ميردامادی و جواد امام توضيحاتی درباره وضعيت اين دو فعال سياسی در زندان ارائه کرده اند.

صدای آمریکا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی