از حضور مردم در نماز هم می‏ترسند

در ادامه تلاش‏های حامیان کودتا برای حذف رئیس مجلس خبرگان از صحنه سیاسی کشور

اخبار رسمی از حضور جنتی در نمازجمعه این هفته و اخبار غیررسمی از صدور حکم امامت جمعه تهران برای کاظم صدیقی حکایت میکنند. آیا این تحرکات به معنای حذف بیسروصدای آیتالله هاشمی رفسنجانی از نمازجمعه تهران است؟


به گزارش موج سبز آزادی، بر اساس نوبتی که تا پیش از حوادث اخیر وجود داشت و رعایت می‏شد، هفته‏ پیش نوبت اقامه نمازجمعه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‏الله هاشمی رفسنجانی بود. اما آنطور که از جوانب امر برمی‏آید، عوامل کودتا با هراس از حضور قهرمانانه دوباره ملت در نماز جمعه، تصمیم به جلوگیری از حضور پرحضورترین خطیب جمعه تهران گرفته‏اند.

در همین رابطه، بنابر اعلام ستاد اقامه نماز جمعه، این هفته هم حق مردم را نادیده گرفته‏اند و احمد جنتی قرار است خطبه‏های نماز جمعه را ایراد کند. از طرفی دیگر، بنابر گزارش پایگاه خبری آینده‏نیوز، به زودی امام جمعه دیگری هم برای شهر تهران معرفی خواهد شد که با وجود چهار امام جمعه موقت و یک امام جمعه دائم، این حرکت به نوعی زمینه‏سازی، برای حذف رئیس مجلس خبرگان از امامت جمعه به نظر می‏رسد.

البته در سالهای پیش هم افراد دیگری همچون آیتاله مهدوی کنی و آیتالله طاهری خرمآبادی از رهبر نظام حکم برای حضور در نمازجمعه گرفته بودند، اما حضور موقت هیچ یک از آنها مانع از حضور هاشمی نشده بود و در نهایت آنها بودند که از حضور در نمازجمعه انصراف دادند.

با این حال باید دید که حامیان کودتا، تا چه میزان در سرکوب حقوق بدیهی مردم موفق خواهند بود و به طور مشخص آیا خواهند توانست از امامت آیت‏الله هاشمی رفسنجانی در نماز روز قدس، که از سالها قبل برقرار بوده و به سنتی متعارف تبدیل شده است، هم جلوگیری کنند؟


موج سبز آزادی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی