افشاگر جنایات لباس شخصی ها در حادثه کوی دانشگاه

داود سلیمانی
محل اسارت : تهران تاریخ اسارت : سی ام خرداد 1388
شبکه جنبش راه سبز (جرس): دکتر داوود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد دانشگاه است . وی عضو كمیسیون فرهنگی مجلس و معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دوره اصلاحات (زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی) بود. و در سال 78 و در زمان حمله‌ی لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران نقش مؤثری در افشای جنایت‌های لباس‌شخصی‌ها و عوامل سرکوبگر نیروی انتظامی در حمله به کوی دانشگاه داشت.
سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس ششم شورای اسلامی بود که برای شرکت درانتخابات مجلس هفتم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.دکتر سلیمانی از اولین سال ریاست جمهوری احمدی نژاد بارها و بارها به صراحت از عملکرد دولت انتقاد کرد . عضو شورای مركزی جبهه‌ی مشاركت ایران اسلامی در ارتباط با اظهارات احمدی نژاد مبنی بر ارزیابی عملكرد وزیران در یك‌ سال اول گفت: از دید منتقدان، دولت به وعده‌هایی كه پس از شروع كار به مردم داد، عمل نكرد، از جمله كنترل گرانی و آوردن نفت به سر سفره‌های مردم.
دکتر داوود سلیمانی روزسی ام خرداد سال هشتاد و هشت، هشت روز پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران بازداشت شد.خبرهای رسیده از زندان اوین، از ضرب و شتم داود سلیمانی و بازجویی از او درباره‌ی اتفاقات ده سال پیش حکایت دارد, در این بازجویی‌ها، بازجویان سلیمانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، در مواردی با پرونده به سر و صورت او کوبیده اند و در مواردی با دست گلوی او را فشار داده‌اند تا حالت خفگی به او دست دهد. اما به رغم همه‌ی این فشارها، سلیمانی از روحیه بسیار خوبی برخوردار است، طوری که به دیگر هم‌بندان خود نیز روحیه می‌دهد و با آنها شوخی می‌کند و بگو و بخند دارد تا آنها روحیه بگیرند.
اخبار حاکی از آنست که سلیمانی به تازگی به مکان نامعلومی منتقل شده است. مشخص نیست که او به بند و سلول دیگری در داخل زندان اوین منتقل شده یا او را همراه نبوی و تاج زاده به زندانی بیرون از اوین برده‌اند. سلیمانی پیش از این در بند 209 زندان اوین بازداشت بود.یک فعال سیاسی در این باره تاکید کرد: این قبیل بازجویی‌ها به خوبی نشان‌دهنده‌ی آن است که پرونده‌سازان اصولگرا در جهت اثبات توهمات خود و نسبت دادن انقلاب مخملی به سیاسیون اصلاح طلب کمترین توفیقی نداشته‌اند و در پروژه اعتراف‌گیری‌ نیز مثل دیگر کارهای شان شکست خورده‌اند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی