نامه ائی از یک کار گر کشتی سازی در سوئد به کشتی سازان میهنم!

حبیب تبریزیان

برادران
، دوستان هم صنف من!

من نیز چون شما کار گر کشتی سازی هستم، نه در آن کشور به یغما رفته ام بلکه در سوئد. کارم شرکت در تیم سازندگان پروانه کشتی است. با ماشین تراش و فرز سرو کار دارم. بیست پنج سال کار مفید و ارزش زا، در این صنعت و دیگر صنایع، وجدان و غرور کارگری را به شخصیت نخستین من تبدیل کرده است.

در این دیار که من کار میکنم نه تنها از آنچنان حقوق و مزایائی برخوردارم، که مهندسین زحتمکش آن دیارفساد زده ما خوابش را نمی بینند، بلکه بعنوان یک کارگر صنعتی، سر در پیشگاه هیچ خدائی، رئیسی و مدیری خم نمیکنم زیرا فروشنده کارم هستم که بازار خریدار آنست.

برادر هم صنف من!

من بعنوان یک کار گر کشتی سازی خود را از همان تباری میدانم که تو بدان تعلق داری! قسم به آنچه تو میپرستی و من، در این سالها هرگاه در جلسات نوبتی سندیکائی خود نشسته و پیرامون مسائل جمعی امان، پیرامون وضع شرکت، درآمد و سود آن و سهم ما از نتیجه کارمان بحث شده است، هرگاه برای جشن های ادواریمان که کارخانه هزینه آنرا میپردازد صحبت کرده ایم ، بسختی توانسته ام غصه و اندوهم پنهان کنم. چرا؟ چرا هم تباران من در میهن اصلی ام نباید از یک صدم این حقوقی که ما در اینجا برخورداریم برخوردارباشند؟

شاید باور نکنید اینجا هیچ سرپرستی جرئت بلند حرف زدن با کارگر را ندارد و حتی قضیه برعکس است. در اینجا هر مردی که زنش وضع حمل میکند خودش یک ماه و زنش 9 ماه با 80 در صد حقوق میتوانند خانه بمانند . هر کارگری که احساس کند سرما خوردگی دارد و یا حتی تنبلی اش بگیرد میتواند زنگ بزند و بگوید مریض است و بجز روز اول، تا یک هفته بدون گواهی پزشک و تا چند ماه بعد از آن با گواهی پزشک تا 80 در صد حقوق خود را بگیرد.

برداران کارگر من! من در این نامه نمیخواهم از حقوقی که یک کارگراروپائی بخاطر داشتن سندیکا و اتحادیه کار گری از آن برخوردارند باشما زیاد حرف بزنم که در این زمینه سخن بسیار است بلکه سخن من با شما از جنس شرف است ! شرف کارگری و شرف انسانی!

در خبرها خواندم که محمود احمدی نژاد قرار است فردا برای به آب انداختن کشتیی که شما ساخته اید و این ملت غارت شده هزینه آنرا پرداخت کرده است به کار خانه شما، یعنی به خانه شما بیاید!

به عالم و آدم قسم که اگر کسی با یک هزارم جنایت هایی که این شخص کرده است، میخواست به باز دید کارخانه ما در این دیار بیاید، محال و محال بود حتی یکنفر در این کارخانه بماند! من نمی دانم چگونه میتوان با کسی روبرو شد که به فرمان او نه تنها جوانان میهنمان را درخیابان به گلوله بسته اند، نه تنها شریفترین فرزندان میهن مارازیر شکنجه کشته اند بلکه به دختران و پسران ما در بازداشتگاه های رسمی و غیر رسمی خود تجاوز به عنف کرده اند و در بسیاری موارد جمعی تجاوز کرده اند.

برادر کارگر من !

حتی برای لحظه ائی گمان مبر که این جنایات دور از محل زندگی و کار تو رخ داده است. چنین فکر کن که آنها یا فرزندان تو بوده اند و یا میتوانسته اند فرزندان تو باشند!

برادرهم صنف و هم تبار من!

فردا با احمدی نژاد از موضع شرف انسانی و کارگری خود برخورد کن و آنچنان که سزاوار کسی است که به ناموس ملت و میهن ما تجاوز کرده است.

پیروز باد مبارزه کارگران ایران برای کسب حقوق صنفی و سندیکائیشان.
پیروز باد پیکار مردم ایران برای اعاده شرفتشان.


کارگر صنعت کشتی سازی در سوئد
عضو اتحادیه فلز کاران سوئد و نروژ

دراینجا نوبهاران با هزاران جلوه رنگ زندگی دارد،
در آنجا دیونکبت بر در و دیوار و هر ایوان،
دانه اندوه میکارد.

برداشت از سایت: حزب مشروطه ایران



کشتی اقیانوس پیمای ایران به آب انداخته شد
نخستین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران با نام ایران - اراک با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و برای آزمایش نهایی مهمان آبهای خلیج فارس شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر؛ این کشتی به مدت 24 ساعت روی آبهای خلیج فارس خواهد بود و اگر آزمایش های لازم درباره آن به تأیید موسسه رده بندی و مجموعه ایزو ایکو برسد، پس از سه ماه به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سپرده خواهد شد.

کار ساخت این کشتی با ظرفیت 2200 کانتینر از سال 1380 آغاز شده بود.

این کشتی 10 هزار تن وزن دارد و 53 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

نخستین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران چهار ژنراتور 470 کیلو وات دارد و همچنین پرقدرت ترین موتور (با قدرت 22 هزار و 750 اسب بخار) روی آن قرار گرفته است.

آقای احمدی نژاد قرار است از بخش های مختلف این کشتی دیدن و سپس در جمع مدیران و مسئولان سخنرانی کند.

از تابناک


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی