بیانیه کانون نویسندگان ایران در تهران

در این بیانیه که روز بیست و پنجم اوت (سوم ماه شهریور) انتشار یافت ، اعضای کانون به حقوق زندانیان اشاره کرده و می نویسند ، "براساس موازین مبتنی بر حقوق به رسمیت شناخته شده ی انسان و حتی قانون اساسی حاکمیت کنونی ، ولو این که جرم فردی در دادگاه به اثبات رسیده باشد، مجازات آن فرد نافی حقوق انسانی اش نیست .

به بیان ساده تر ، حتی مجرمانچه رسد به متهمانرا نیز نباید و نمی توان از حقوق انسانی شان محروم کرد. حال آن کهاگر نخواهیم در مورد رژیم پیشین سخن بگوئیمحدود سی سال است که ما در جامعه ی ایران شاهد آن ایم که حقوق زندانیان به طور کلی و زندانیان سیاسی به طور خاص ، حتی در جایگاه متهم یعنی پیش از آن که جرم آنان در دادگاه به اثبات برسد ، به شدیدترین نحو نقض می شود. در بخش دیگری از بیانیه کانون نویسندگان ایران ، بازگو کردن تجاوز ها را نشانه شجاعت زندانیان آزاد شده دانسته و می گوید، ویژگی این شکل از هتک حرمت انسان که دست بازجویان شنکنجه گر را در انجام ان باز می گذارد این است که فرد قربانی از بیان آن چه بر او رفته است شرم دارد. در واقع ، شکنجه گرانی که مرتکب این عمل ننگین و ضد انسانی می شوند با تکیه بر همین کتمان واقعیت توسط قربانی است که از آن به عنوان حربه ای برای به تسلیم کشاندن زندانی استفاده می کنند. اما خوشبختانه اکنون مردم می بینند که افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند آن را با شجاعت اخلاقی نزد افکار عمومی افشاء می کنند و از این کار هیچ ابائی ندارند ، که امری است ستودنی و در راستای معرفی و مجازات آمران و عاملان این گونه نقض حقوق و حیثیت انسان.

" کانون نویسندگان ایران با تاکید بر خواست خود مبنی بر مجازات تمامی مسببان کشتارها و پایمال شدن حقوق انسان ها در هر رده و مقامی ، از این حرکت دستگیر شدگان ، به ویژه جوانان قربانی تجاوز ، استقبال می کند. کانون خطاب به قربانیان اعلام کرده است که بیان واقعیت این تجاوز برای مردم ، نه تنها کوچکترین خدشه ای به شخصیت آنان وارد نمی سازد بلکه کمک می کند که جامعه از این گونه غده های چرکین پاک شود . این جوانان باید بدانند که در قلب تک تک انسان های شریف و آزاده قرار دارند و جامعه به گرمی آنان را در آغوش خود جای خواهد داد و گل نثارشان خواهد کرد. کانون نویسندگان ایران در پایان بیانیه خود تاکید می کند که "افشای تجاوز های جنسی مصداق بارز پای بندی به آزادی بیان است."

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی