نیویارک تایمز: از تعرض، شکنجه و تجاوز در ایران گزارش داده می شود

کیهان تاج بخش و عبدالله رمضان زاده سخنگوی سابق حکومت دوران خاتمی که در چهارمین محکمهء دسته جمعی محاکمه می شوند

03.06.1388
یک تعداد از افراد سرشناس که در حکومت رییس جمهور اصلاح طلب سابق ایران محمد خاتمی در پست های مهم دولتی ایفای وظیفه می کردند به اتهام تحریک و سازماندهی نا آرامی ها و تظاهرات که اخیراً به تعقیب انتخابات ریاست جمهوری ماه جون در ایران براه افتاد، در چهارمین محکمهء دسته جمعی محاکمه می شوند.

آژانس خبری رویترز می نویسد:
در بین آنهای که در این محکمهء انقلابی محاکمه می شوند، مصطفی تاج زاده معاون وزیر داخله، محسن امین زاده معاون وزیر خارجه، عبدالله رمضان زاده سخنگوی سابق حکومت دوران خاتمی و کیهان تاج بخش شامل می باشند.

بر اساس گزارش آژانس خبری ایسنا، سعید حجاریان سابق معاون وزیر استخبارات ایران که یکی از طراحان جنبش اصلاح طلب ایران محسوب می شود و قبلاً در اثر یک سو قصد ناکام معیوب شده است، نیز در بین متهمین که محاکمه می شوند، قرار دارد.

کارشناسان به این باوراند که محاکمه این افراد در حقیقت تلاش رژیم برای ریشه کن ساختن جنبش اصلاح طلب ایران و خاتمه بخشیدن به تظاهرات و اعتراضات می باشد.

اکثر این این افراد که در چهارمین محکمهء دسته جمعی محاکمه می شوند، در سال های 1997 الی 2005 در دوران محمد خاتمی در پست هاس اساس حکومت اجرای وظیفه کرده و در جریان انتخابات امسال از میر حسین موسوی در مقابل محمود احمدی نژاد حمایت کرده اند.

در ماه جاری در ایران تا حال سه محکمهء دسته جمعی که در آن بیش از 100 تن به شمول یک معاون سابق رییس جمهورمحکمه شده اند، تدویر یافته است.

آژانس خبری رویترز می افزاید:
کشور های غربی به شمول فرانسه و بریتانیا که اتباع و کارمندان سفارت خانه های شان در تهران به اتهام تحریک نا آرامی ها دستگیر و تعدادی از آنها دوباره رها شدند و هم چنان نهاد های حقوق بشر در سرتاسر جهان این محاکمه ها را بصورت جدی نکوهش کرده اند.

بعد از انتخابات بحث بر انگیز ریاست جمهوری ماه جون در ایران، تعداد زیاد بر نتایح انتخابات اعتراض کرده به سرک ها ریختند که توسط رژیم ایران با بیرحمی سرکوب و تعداد زیاد از اعتراض کننده گان دستگیر و زندانی شدند.
روزنامهء نیویارک تایمز در مورد می نویسد:
بروز یکشنبه روز اول ماه مبارک رمضان به ده ها تن در مقابل زندان اوین گرد آمده، خواهان معلومات در مورد عزیزان زندانی شان شدند که توسط مقامات رژیم برایشان اجازهٌ ارسال مواد غذایی برای زندانیان داده نشد. این وضع بروز دوشنبه نیز در مقابل 150 تن دیگر توسط مقامات رژیم تکرار شده است.
در آنسوی دیوار های زندان، دستگیر شده گان با وضعیت دشوار مواجه بوده از تعرض، شکنجه و تجاوز جنسی بالای ایشان گزارش داده شده است.

اخیراً در مورد اظهارات یک جوان که در جریان تظاهرات بعد از انتخابات زندانی شده و در زندان مورد تجاوز قرا گرفته است، در ویب سایت مهدی کروبی کاندید در انتخابات ریاست جمهوری ایران یک گزارش به نشر رسید که بحث های را در داخل رژیم و پارلمان ایران باعث شد و یک کمیتهء پارلمان با مهدی کروبی ملاقات کرد.
کاظم جلیلی یک عضو این کمیتهء پارلمان ایران گفته است که چهار تن به مهدی کروبی در مورد شکنجه و تجاوز جنسی بالای ایشان اطلاع داده اند.

رییس پارلمان ایران علی لاریجانی گفته است که بررسی این قضایا، بی اساس بودن این ادعا ها را ثابت کرده است.

خانم عبدالله مومنی که در جریان تظاهرات بعد از انتخابات زندانی شده است به ویب سایت"موح سبز آزادی" گفته است که شوهرش در زندان با فشار و شکنجهء بیش از حد روانی و تجاوز فزیکی مواجه می باشد.
رادیو فردا
از عبدالله مومنی و دیگر دستگیر شده گان در زندان اوین که در زمان رضا شاه پهلوی ساخته شده و توسط رهبران رژیم ملا های انقلابی توسعه یافته است، نگهداری می شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی