خبرنامِ سازمان فدائیان (اقلیت)


با درود،‌ همه روزه خبرنامه به هزاران آدرس بصورت اتفاقي ارسال ميشود، آنرا بخوانيد، به ديگران بدهيد و خبرنگار آن باشيد

ویژه نامه خبری شماره ۹۶ info@fadaian-minority.org

سازمان فدائیان (اقلیت) info@radioshora.org

۱۴ شهریور ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/


نامزد "ندا" نیز بازداشت شد

عفو بین‌الملل با انتشار یك بیانیه اعلام داشت كه كاسپین ماكان، ‌نامزد ندا آقاسلطان از سوی نیروهای امنیتی رژیم دستگیر شده و در زندان اوین به سر می‌برد. گفته می‌شود كه مزدوران امنیتی رژیم، ‌خانواده ندا را تحت فشار قرار دهند كه یكی از سازمان‌های سیاسی ایرانی را مسئول قتل ندا اعلام كند. همچنین شرط آزادی كاسپین ماكان نیز اعتراف به این موضوع می‌باشد كه، ندا، توسط اعضای یك جریان سیاسی ایران كشته شده است.

هنگامه شهیدی ممنوع الملاقات است

محمد مصطفائی وكیل هنگامه شهیدی،‌ گفت كه روز چهارشنبه با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امنیت تهران به زندان اوین رفته تا با خانم شهیدی كه از نهم تیرماه در بازداشت است،‌ملاقات كنم. در آنجا دادیار ناظر زندان نیز این اجازه را به من داد،‌ پس از آنكه وارد زندان شدم، مدتی معطل شده و در آخر به من گفتند كه خانم شهیدی اجازه ملاقات ندارد. این در حالی است كه تمامی مقامات مسئول اجازه این‌كار را داده بودند.

تمدید قرار بازداشت

گفته می‌شود،‌ عیسی سحرخیز طی تماس تلفنی كه فقط دو دقیقه طول كشیده است، به خانواده‌اش اطلاع داده كه قرار بازداشتش به مدت دو ماه دیگر تمدید شده است. خانواده سحرخیز به شدت از نسبت به بی اطلاعی از وضعیت وی نگران هستند.

دستگیری یك فعال دانشجوئی

بنا بر اخبار رسیده امروز، یكی از فعالین دانشجوئی دانشگاه زنجان، ‌دستگیر شد. آرش گیتی، فعال دانشجوئی دانشگاه زنجان در خردادماه نیز به مدت یك‌روز در بازداشت اداره اطلاعات زنجان بود كه پس از اخذ تعهد آزاد شده بود. در چند روز گذشته بارها وی به اداره اطلاعات احضار شده بود،‌ تا اینكه امروز پس از مراجعه به دادساری زنجان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات زنجان منتقل شد.

درگیری با مزدوران بسیجی

گفته می‌شود روز شب پنج‌شنبه، هنگامی كه سه بسیجی مزدور طبق روال معمول و هر روزه مشغول ایجاد مزاحمت برای مردم در یكی از خیابان‌های تهران‌پارس بودند، مورد حمله چهار جوان قرار گرفتند، مزدوران تا به دندان مسلح رژیم كه انتظار این حمله را نداشتند و از طرفی بر تعداد مردم نیز افزوده می‌گشت ، فرار را بر قرار ترجیح دادند، جوانان تهران‌پارس در دو هفته گذشته نشان دادند، كه در صورتی‌كه به میدان بیایند، مزدوران رژیم را به راحتی می‌توانند از میدان بیرون كنند.

دستگیره گسترده شهروندان بلوچ

گفته می‌شود كه در روزهای گذشته مامورین امنیتی سركوبگر رژیم در شهرهای زاهدان و سراوان تعداد زیادی از جوانان را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل كرده‌اند. تلاش خانواده‌ها برای اطلاع از وضعیت آنها و یا دلائل بازداشت این جوانان، تا كنون بی نتیجه بوده است.

ترس از بازگشائی دانشگاه

مسئولین فرهنگی رژیم، كه از بازگشائی دانشگاه‌ها در بیم و هراس‌اند، به اشكال مختلف سعی دارند، این مساله را نشان ندهند. از جمله مدیر كل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام داشت كه سال تحصیلی آینده مانند سال‌های گذشته آغاز می‌شود، و وزارت علوم با كمك دانشگاه‌ها تمهیداتی را برای برقراری آرامش هر چه بیشتر در دانشگاه‌ها اندیشیده است تا فضای دانشگاه به فضای آرامی برای تحصیل و تحقیق دانشجویان تبدیل شود. این مزدور فرهنگی در رابطه با اینكه این تمهیدات چه می‌باشند، اشاره نكرد.

سایت جهان‌نیوز نیز كه از سایت‌های وابسته به رژیم می‌باشد امروز تحت عنوان خبر اعلام داشت كه صحنه گردانان اصلی حوادث و تظاهرات اخیر آماده بازگشائی دانشگاه هستند كه باردیگر دور جدیدی از ناآرامی‌ها را در دانشگاه ایجاد كنند. در این مطلب آمده است كه هم اكنون شایعات زیادی در خوابگاه‌ها در این زمینه در حال پخش می‌باشد.

وضعیت آموزشی در آستانه آغاز سال تحصیلی

- بر طبق آمار غیر رسمی هم اكنون بیش از ١٠٠ هزار كودك بدون شناسنامه در ایران وجود دارند. از آنجائیكه این كودكان فاقد شناسنامه می‌باشند، نمی‌توانند در مدارس كشور ثبت نام نمایند. این كودكان طبق قوانین رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی شامل كودكانی می‌باشد كه در پی روابط بدون ازدواج، ازدواج موقت و یا كودكانی كه حاصل از ازدواج با اتباع بیگانه، به دنیا آمده‌اند. و در قوانین جمهوری اسلامی هیچ نهاد و یا فردی سرپرستی آنها را ندارد.

- در خیابان بزرگمهر اصفهان، زمین‌های وقفی وجود دارد كه در میان آنها دو مدرسه نیز ساخته شده است . هم اینك از سوی مالك این زمین‌ها، باز پس گرفته شده است و چند روز مانده به آغاز مدارس نزدیك به ١٥٠٠ دانش آموز این دو مدرسه كلاس درس خود را از دست داده‌اند. در یكی از این مدارس ٤٠٠ دانش‌آموز و در مدرسه دیگر كه دو نوبته بوده‌است بیش از هزار و ٨٠ دانش‌آموز مشغول تحصیل بوده‌اند. گفته می‌شود،‌ خانواده‌های دانش‌آموزان در جلوی استانداری اصفهان تجمع كرده و خواستار رسیدگی به این مساله شده‌اند.

- به گفته رئیس سازمان بهزیستی تهران، هم اكنون نزدیك به پنج هزار كودك كار و خیابان در استان تهران به سر می‌برند. وی گفت البته ٩٠ درصد این كودكان متعلق به شهرستان‌های تهران هستند. میانگین سنی این كودكان ١٥ سال می‌باشد. روزها این كودكان به جای به سر بردن در مدارس، مشغول دستفروشی كالاهای گوناگون در خیابان‌ها و چهارراه‌های پایتخت می‌باشند.

عدم صدور ویزا به انگلیس

سفارت انگلیس در تهران اعلام داشت كه به علت كمبود نیرو، قادر به تعیین وقت جدید برای متقاضیان روادید در سفارت انگلیس نمی‌باشد. متقاضیان می‌توانند به سفارت انگلیس در یكی از كشورهای همسایه ایران مراجعه بكنند.

دادگاه‌های نمایشی متوقف شدند

رژیم سركوبگر جمهوری اسلامی، با برپائی دادگاه‌های نمایشی می‌خواست قدرت و حقانیت خود را به مردم نشان بدهد، پس از اینكه متوجه شد، دیگر حنایش رنگی ندارد، به این مساله خاتمه داد. گفته می‌شود از این پس دادگاه‌های نمایشی غیر علنی خواهد بود و به اتهامات افراد نیز فردی رسیدگی خواهد شد.

روزانه چهار معتاد می‌میرند

با توجه به گسترش بی‌رویه مواد مخدر در ایران، و تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی، همه روزه بر تعداد معتادان ایران افزوده می‌گردد. افزایش معتادین، و عدم برنامه ریزی رژیم برای مداوا و جلوگیری از افزایش رقم معتادین، هم اكنون جان بیش از ٤ معتاد در روز را می‌گیرد.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

مرگ بر جمهوری اسلامی

کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


با سپاس از ارسال کننده این خبرنامه.
دوستان گرامی، شما هم می توانید خبرنگاران تیغونک باشید و دیده ها وشنیده هایتان رابا دیگران قسمت کنید.

نظرات

Unknown گفت…
ایهالناس مسلمان کشی‌یکی‌از سرگرمیهای جدید برای کشورها و دولتهای مسلمان و غیره مسلمان شده. جالب اینجاست که دوستان عزیز آقای احمدی خره،چین و شوروی، قبل از شمارش آرای انتخابات به ایشون تبریک گفتند. کشور چین و شوروی یک ساعت بعد از انتخابات به آنترینژاد تبریک گفتند تو نگو اینها با هم یه قرارهایی دارند و آنهم سرگرمی هست که هر ستاشون دوست دارند و آن هم، مسلمان کشی‌. در ارومجی چین و در چچنیا شوروی و در ایران عزیز دولتها همه مشغول مسلمان کشی‌هستند.احمدی‌نژاد ممکن که خایهٔ امریکا و انگلیس را نمیمالد ولی‌ خوب خایهٔ چین و شوروی را ما چ می‌کند. هی‌نماز جمعه داد میزنم مرگ بر یهودی و صهیونیست تو نگو پولدارترین ادمهایی که شوروی را اداره میکنند یهودی هستند. هر هفته میرم نماز جمعه داد میزنم مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس تو نگو مسلمان کشهای اصلی‌، چین، شوروی و همین رئیس جمهور قلابی خودمون آقای احمقی خره جنایتکار هستند.
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی