نگرانی از رابطه دولت احمدی نژاد و علما

رئيس فراكسيون روحانيون در واكنش به سوالي كه به احتمال معرفي يك وزير زن ديگر براي وزارت آموزش و پرورش اشاره داشت، گفت: بهتر است كه دولت براي معرفي وزير زن اصرار نداشته باشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمد تقي رهبر با حضور در جمع خبرنگاران پارلماني با تاكيد بر اينكه هيچ مخالفتي با شخصيت و ارزش والاي زنان ندارد افزود: از آنجا كه جمعي از علما مخالف معرفي وزير زن بودند، معتقديم كه دولت نبايد در اين زمينه اصرار داشته باشد.
به گفته وي براي تحقق اهداف رئيسجمهور مبني بر حضور وزير زن در كابينه، مجلس به وزير بهداشت راي داد اما يكي دو وزير زن ديگر چون ويژگيهاي مدنظر مجلس را نداشتند، نتوانستند راي اعتماد لازم را كسب كنند.
محمدتقي رهبر معتقد است كه اصرار رئيسجمهور به معرفي يك وزير زن ديگر ميتواند در مجلس، جامعه روحانيت، قم و حوزه تشنج فكري و نظري ايجاد كند.
به گفته وي رئيسجمهور پيش از اين گفته بود كه چون اين افراد را معرفي كرده است، نميتوانسته آنها را پس بگيرد و صرف نظر كند. به همين دليل چون خيرخواه دولت هستيم، از ايشان ميخواهيم كه اينبار نظرات علما را جدي بگيرد.
رئيس فراكسيون روحانيون ادامه داد: يكي از علما در نامهاي به رهبري نظر مخالف خود با وزارت زنان را عنوان كرده بودند و آقا اين نامه را براي رئيسجمهور فرستاده و خواسته بودند كه نظر مراجع را تامين كنند. البته ايشان خودشان مخالفتي با اين مساله نداشتند ولي از دولت خواسته بودند كه مخالفت علما را ناديده نگيرند.
وي با بيان اينكه معرفي دوباره وزير زن در ميان حوزه و علما بازتاب خوبي نخواهد داشت، افزود: من نگرانم كه بين مجلس و دولت به دليل معرفي دوباره چنين وزرايي كشاكش به وجود آيد و مجلس ديگر به آنها راي اعتماد ندهد كه اين هم خوب نيست.
محمدتقي رهبر با بيان اينكه به كارگيري چنين مشياي از سوي دولت در رابطه آن با علما اثرگذار خواهد بود يادآور شد كه تاكنون علما نسبت به موضوع مشايي، تاخير رئيسجمهور در اجراي فرمان رهبري در بركناري وي و معرفي وزراي زن از دولت دهم دلگير شدهاند.
وي خاطر نشان كرد: ما در صدد بوديم كه با علماي حوزه مذاكره كرده و از آنها بخواهيم تا با دولت ديدار كرده و رهنمودهايشان را به دولت بدهند. با وجود اين موارد ما نگرانيم كه رابطه حوزه و علما با دولت ديگر مطلوب نباشد.

سحام نیوز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی