برخی اعضای سپاه «استعفا» کرده‌اند



رئیس شورای مركزی فراکسیون «خط امام» مجلس:

حسین هاشمیان رئیس شورای مركزی فراکسیون «خط امام» مجلس، از استعفای برخی اعضای سپاه در اعتراض به دخالت این نیرو در مسائل سیاسی خبر داد.

آقای هاشمیان به وبسایت پارلماننیوز گفت که براساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، برخی از سپاهیان استعفا کرده و قصد دارند از این نهاد جدا شوند.

این نماینده مجلس، علت استعفای این افراد را «اعتراض به دخالت سپاه در مسائل سیاسی» عنوان کرده است.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دخالت نیروهای مسلح در فعالیتهای سیاسی ممنوع است، اما محمدعلی جعفری فرمانده سپاه گفته که بخشی از نیروهای بسیج که در استخدام سپاه نیستند، میتوانند فعالیت سیاسی داشته باشند.


هاشمیان

آقای جعفری همچنین هفته گذشته، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران و علیاکبر موسوی خوئینیها عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز را به تلاش برای تضعیف آیتالله علی خامنهای متهم کرد؛ اتهامی که با واکنش جریانهای اصلاحطلب مواجه شده است.

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرده که از آقای جعفری به خاطر اتهاماتی که متوجه دو عضو بلندپایه این مجمع کرده، به قوه قضائیه شکایت میکند.

هاشمیان نیز در واکنش به اظهارات هفته گذشته فرمانده سپاه گفته که آقای جعفری «بیش از اندازه به قبه نظامیاش مغرور شده و باید حدود فعالیت نظامیاش مشخص شود

«به خاطر فشارهایی که عدهای اوباش میآورند، یاران امام از جمله ناطق نوری و خاتمی نمیتوانند در حرم امام و در کنار او در شبهای احیا سخنرانی کنند»

او از مقامهای قضائی خواسته که فرمانده سپاه را به خاطر اظهارات هفته گذشتهاش تحت تعقیب قرار دهند.

نماینده مردم رفسنجان همچنین گفت که سردار جعفری حتی نمیداند که «ولایت فقیه چیست، آن وقت به خود اجازه میدهد در این مسائل وارد شود و اظهار نظر کند

آقای هاشمیان در عین حال با اظهار تاسف از سخنان این فرمانده سپاه اظهار داشت که «از صحبتهای بیادبانه جعفری متاسفم و این سخنان نابجا که برخلاف قانون بود، در راستای امامزدایی نیز قابل ارزیابی است

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به لغو مراسم شبهای قدر در آرامگاه آیتالله روحالله خمینی اشاره کرد و گفت: «به خاطر فشارهایی که عدهای اوباش میآورند، یاران امام از جمله ناطق نوری و خاتمی نمیتوانند در حرم امام و در کنار او در شبهای احیا سخنرانی کنند

نماینده مردم رفسنجان گفت که سردار جعفری حتی نمیداند که «ولایت فقیه چیست، آن وقت به خود اجازه میدهد در این مسائل وارد شود و اظهار نظر کند»

لغو مراسم شبهای قدر در آرامگاه آقای خمینی پس از ۲۰ سال با واکنش برخی از روحانیون و جریانهای اصلاحطلب مواجه شده است.

آیتالله اسدالله بیات زنجانی از مراجع تقلید شیعه امروز یکشنبه به خبرگزاری ایلنا گفته که بیم آن دارد که به زودی دربهای این آرامگاه به روی مردم بسته شود.

آقای زنجانی گفته که تفکری تلاش میکند تا اندیشههای آقای خمینی در نحوه اداره امور کشور را حذف کند.

تنشها و اعتراضها در ایران پس از آنکه محمود احمدینژاد در انتخابات به عنوان نامزد پیروز معرفی شد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر از معترضان به نتیجه انتخابات در زندان به سر میبرند و برخی از آنها به اتهام دست داشتن در «کودتای مخملی» محاکمه شدهاند.

برخی از فرماندهان سپاه و رسانههای نزدیک به دولت، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی را عامل «ناآرامیهای اخیر» معرفی کرده و خواستار بازداشت آنها هستند.


رادیو زمانه

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی