آغاز اسلامی کردن رشته های علوم انسانی دانشگاه ها

آغاز اسلامی کردن رشته های علوم انسانی دانشگاه ها

به قلم : ناصر اعتمادی

در پی انتقادها و هشدارهای رهبر جمهوری اسلامی ‏ایران که از غربی و عرفی بودن درس های رشته های ‏علوم انسانی در دانشگاه ها کشور شکایت کرده بود، ‏شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتشار مصوبه ای ‏اعلام کرد که بازنگری سرفصل های رشته های علوم ‏انسانی دانشگاه های کشور آغاز و انجام آن به ‏پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی محول ‏شده است.

حمیدرضا آیت اللهی، رئیس این پژوهشگاه ‏گفته است که بسیاری از عناوین و سرفصل های ‏دروس علوم انسانی "در جهت فرهنگ ایرانی-اسلامی ‏ما نیستند و همین امر تجدید نظر در سرفصل ها را ‏ضروری ساخته است."

اخیراً آیت الله خامنه ای رهبر ‏جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از نحوۀ آموزش علوم ‏انسانی در دانشگاه های ایران گفته بود : اگر رشته های ‏علوم انسانی بر اساس نوشته ها و گفته های غربی ها ‏به دانشجویان ایران آموزش داده شود، در واقع به آنان ‏شک و بی اعتقادی به اصول و ارزش های اسلامی را ‏آموزانده ایم.

تقریباً دو میلیون نفر از دانشجویان ایران ‏در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند و ‏دانشگاه های کشور از مراکز اصلی اعتراض و انتقاد ‏به جمهوری اسلامی به شمار می روند.

قریب شصت ‏درصد جمعیت ایران را جوانان زیر سی سال تشکیل ‏می دهند که حضور چشمگیری در تظاهرات خیابانی ‏در اعتراض به نتیجۀ دهمین انتخابات ریاست جمهوری ‏داشتند. این تظاهرات رژیم اسلامی ایران را در ‏سخت ترین بحران سیاسی خود در سه دهه اخیر فرو ‏برده است.

بخش فارسی سایت رادیو فرانسه

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی