گرامی باد یاد جان­باختگان دهۀ 60 و جنبش توده­ای اخیر


شطی از خون، حیات ننگین جمهوری اسلامی را رنگین نموده است. بیاد آوریم که از همان اوان سلطۀ شومشان، با شعارهائی به رنگ خون بر در و دیوار به ما یادآوری کردند که: "اسلام با خون رشد کرد" (اگر به خطا تصور می­شد که منظور از این شعار، دادن خون توسط مسلمانان و جانبازی آنهاست، سران جمهوری اسلامی به ویژه "امام" آنها، در عمل نشان دادند که دقیقاً منظورشان خون­ریزی، کشتار و قتل عام است) و برای فراموش نکردن این اخطار، آن سمبل دهشتناک فوارۀ خون در بهشت زهرا را آفریدند و خون جاری شد و جاری شد و هنوز هم جاری می­شود تا بساط ننگین­شان را آبیاری نموده و "رشد" و "استحکام" خود را با آن تضمین کنند.

دهۀ شصت و به­ویژه تابستان 67، اوج این شقاوت و ددمنشی بود، هزاران جوان آگاه و پرشور مجاهد و کمونیست را به فرمان امام خون­آشامشان و به نیت "رشد اسلام" سبعانه قتل عام کردند و به خون نشاندند و شبانه در گورهای جمعی دفن کردند. "خاوران" و ده­ها گورستان مشابه در سراسر ایران یادگار آن کشتار وحشیانه است که رژیم رذیلانه و کینه­توزانه می­کوشد با جلوگیری از مراسم سالانۀ یادمان جان­باختگان و سرکوب اجتماعات خانواده­های آنان و یا "بازسازی" خاوران، صورت مسئله را پاک کرده و آثار آن جنایات شوم را از حافظۀ تاریخی مردم بزداید.

امسال نیز شاهد تهاجم لجام­گسیخته­تر و وحشیانه­تری به اجتماع خانواده­های جان­باختگان بودیم، به­طوری که مطلقاً از برگزاری مراسم جلوگیری کرده و حتّا در بهشت زهرا آنان را بی­شرمانه مورد تهاجم و ضرب و شتم قرار میدهند. زیرا امسال شط خون جمهوری اسلامی هم­چنان روان بود و در جریان جنبش عظیم توده­ای اخیر، باز هم خون­های پاک بی­شماری بر سنگ­فرش خیابان­ها و در دخمه­ها و درون زندان­ها جاری کردند و رژیم از وحشت تداوم و گسترش خیزش مردمی، وحشیانه این مراسم را سرکوب کرد.

ولی جان­های شیفته­ای که در تابستان 67 و سال­های پیش از آن و بعد از آن، و در ماه­های اخیر و تا همین امروز، سرافراشته و جان برکف، مرگ را پذیرفتند، بی­گمان "عاشق­ترین زندگان بودندزیرا زندگی پرشور و مرگ پرافتخارشان، امید به زیستن و باور به انسانیت و دنیایی نو و بهتر را تداوم بخشیده است. جنبش اخیر مردمی نشان داد که آن خون­های پاک، آگاهی، هشیاری و تداوم مبارزه و مقاومت در مردم را رشد داد و سرنگونی فوارۀ خون حاکمین و بساط ننگین­شان را بشارت آورد.

زنان، دانشجویان، جوانان، کارگران و زحمت­کشان، خلق­های مبارز و روشنفکران آگاه ایران، بی­هراس از مرگ و از زندان در تداوم مبارزات خود، گام به گام سنگرهای تازه­ای را تصرف می­کنند و دور نیست زمانی که دیوار پوسیده و ترک برداشتۀ رژیم سرمایه­داری حاکم را بر سرشان خراب کنند.

گرامی باد یاد جان­باختکان دهۀ 60 و جنبش توده­ای اخیر!

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ــ خارج از کشور

10 شهریور 1388

- کمیته همبستگی با کارگران ایراناسترالیا labour.kargar@gmail.com

ـ كميته همبستگى با جنبش كارگرى ايران- استراليا proletarianunite@gmail.com

- کمیته دفاع از کارگران ایراننروژ cdkargari@gmail.com
- همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایرانفرانسه
sstiran@yahoo.fr
- کانون همبستگی با کارگران ایرانفرانکفورت و حومه
kanoonhf_2007@yahoo.de
- کانون همبستگی با جنبش کارگری ایرانهانوفر
kanon.hannover@yahoo.de
- کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد
isask@comhem.se
- کانون همبستگی با کارگران ایرانگوتنبرگ
kanounhambastegi@gmail.com
- انجمن کارگری جمال چراغ ویسی
ankjch@yahoo.co.uk
- شبکه همبستگی کارگری
iranwsn@fastmail.fm
- اتحاد چپ ایرانیان واشنگتن
leftalliance@yahoo.com

- کمیته حمایت از کارگران ایران تورنتو کانادا toronto_committee@yahoo.ca


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی