نماينده کنگره آمريکا : احمدی نژاد نباید پا به آمریکا بگذارد



voacapitol.blogspot.com : یک عضو ارشد کنگره ی آمریکا از پرزیدنت اوباما خواسته است اجازه ندهد محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پا به خاک آمریکا بگذارد.

کنگره ی آمریکا در چند سال گذشته همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی با تصویب لوایح تشدید تحریم ایران و قطعنامه هایی در محکومیت اظهارات ضد اسرائیلی او واکنش نشان داده است اما، امسال بنظر می رسد سرکوب معترضین به نتیجه ی انتخابات در ایران مهمترین دلیل هر گونه واکنش کنگره باشد.

راس لتینن در نامه اش خطاب به پرزیدنت اوباما می نویسد امنیت ملی ما بر مسولیت ما به عنوان کشور میزبان مجمع عمومی ارجحیت دارد و از اهمیت بیشتری برخوردار است. این قانونگذار جموریخواه کنگره می گوید نه احمدی نژاد و نه هیچ مقامی از سوی رژیم ایران نباید برای شرکت در نشست سالیانه مجمع عمومی در ماه سپتامبر وارد آمریکا شود.

راس لتینن خطاب به پرزیدنت اوباما می گوید جلب موافقت بین المللی از تشدید و گسترش تحریم ایران در شورای امنیت و قطع کمک های آژانس بین المللی انرژی اتمی به برنامه ی هسته ای ایران باید در کانون رویکرد آمریکا در مجمع عمومی قرار داشته باشد.

این قانونگذار متنفذ کنگره در نامه اش به پرزیدنت اوباما در تشریح دلیل ارجحیت امنیت ملی آمریکا بر مسولیت میزبانی سازمان ملل به قانون مقر سازمان ملل متحد مصوب سال هزار و نهصد و چهل و هفت اشاره می کند و می نویسد محمود احمدی نژاد تهدیدی بی واسطه برای منافع ملی آمریکا است.به گفته ی ایلیانا راس لتینن معرفی شماری از اعضای کابینه ی احمدی نژاد به مجلس که سابقه ی فرماندهی در سپاه پاسداران دارند بسیار نگران کننده است. او می گوید شورای امنیت نقش سپاه را در گسترش جنگ افزار کشتار جمعی و حمایت از گروههای افراطی روشن کرده و آمریکا هم نیروی قدس سپاه را در فهرست حامیان تروریسم قرار داده است. در عین حال راس لتینن می گوید احمدی نژاد با رد صحت هولوکاست و تکرار خواست اش برای نابودی اسرائیل و آمریکا کنوانسیون منع و مجازات نسل کشی مصوب سال هزار و نصد و چهل و هشت سازمان ملل را نقض کرده و زیر پا گذاشته است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی