خطر‫کودتای دوم را جدی بگیریم

چند روز پیش درکودتا در کودتاعرض کردم که مهمترین دشمن کودتای اول (مخملی)، جنبش سبز میباشد. اگر هواداران جنبش و سخنگویانش، نظیر آقایان کروبی و موسوی، میدان را خالی نکنند، سپاه قطعا به کودتایی کلاشینکفی دست خواهد زد. رژیم به هیچ عنوان توان رویاروی با تظاهرات گسترده را در آستانه بازگشایی دبیرستانها و دانشگاه ها ندارد. اختلافات درونی جبهه کودتا چنان عمیق هستند که حتی رای اعتماد کابینه احمدی نژاد در مجلسی که غالب اعضایش از تقلب ۲۲ خرداد حمایت کرده اند محتاج حکم حکومتی است. اقتصاد مملکت در آستانه از هم پاشیدگی است. آیت الله العظمی منتظری حکم نا مشروع بودن خامنه ای را صادر کرده. اگر دو تظاهرات میلیونی دیگر در شب قدر و روز قدس صورت پذیرند هم اختلافات داخلی گسترده تر خواهند شد، هم علمای بیشتری به آقای منتظری خواهند پیوست، و هم تظاهرات و اعتصابات دانشجویی را نخواهند توانست سرکوب کنند.

‫خدا کند که من اشتباه کنم، ولی گمان من این است که بین شبهای قدر و روز قدس کودتای کلاشینکفی را به اجرا در خواهند آورد. بعید نیست که به آقای خاتمی اجازه دهند در شب قدر صحبت کند، و بعد خود آشوبی ایجاد کرده و به دنبال آن کودتا شکل بگیرد. اگر خدای ناکرده این اتفاق بیفتد، دستگیری چهره های شاخص جنبش قدم اول خواهد بود. احتمالا آقایان مراجع مخالف را هم به حصر خانگی خواهند کشید. یکی دو روزنامه باقی مانده در صف اصلاح طلبان را خواهند بست. اینترنت و پیامک را مختل خواهند کرد، و…

‫در کودتاهای کلاشینکفی از این دست، واکنش مردم بسییار تعین کننده خواهد بود. اگر واکنش ما ضعیف و حساب ناشده باشد، کودتا پیروز خواهد شد. در آن صورت برای مدتی وضع چنان خراب خواهد شد که اوضاع سال قبل را آرزو کنیم. نمیگویم پیروزی این کودتای احتمالی آخر کار جنبش است، ولی اگر آماده باشیم میتوانیم آنرا به ضد کودتا تبدیل کنیم، یعنی کاری کنیم کارستان، و همان کودتای مخملی را هم به پایان خود برسانیم. امروز چه باید کرد:

‫۱) آماده باشیم تا از فرصت احتمالی شبهای قدر برای نمایش قدرت و عزت جنبش سبز حد اکثر استفاده را بکنیم. اگر اقتدار جنبش را به نمایش بگزاریم، دل کودتاچی ها را سست خواهیم کرد. هرچه دلشان سست تر باشد، کودتای کلاشینکفی شان ضعیفتر و متزلزل تر خواهد بود.

‫۲) راه های ارتباطی جدید ایجاد کنیم تا با قطع تلفن همراه و اینترنت، ایزوله نشویم.

‫۳) بدانیم که کودتای کلاشینکفی آخر دنیا نیست. با آن میشود مبارزه کرد و پیروز شد. از اینکه در آغاز کودتا چی ها موفق به نظر میرسند نامید نشویم. به قول معروف جوجه ها را آخر پاییز میشمارند.

‫۴) در خیابان بمانیم، حتی اگر شعاری نمیدهیم و تظاهراتی در کار نیست. شعار نویسی و الله و اکبر شبانه را در صورت امکان گسترش دهیم.

‫۵) ایرانیان خارج از کشور بخصوص نقش بسیار مهمی دارند. باید با تمام توان این کودتا را افشا کنند و به صدر اخبار جهان برسانند.

‫۶) مهمتر از همه، از امروز به جای آنکه به سر و کله هم بپریم و به فکر تقسیم غنایم یا درگیریهای مجازی باشیم، به راه های مبارزه با کودتای کلاشینکفی فکر کنیم و راهکارهای آنرا با هم در میان بگزاریم. ساده دلی است اگر بپنداریم این حکومت بدون مقاومت تسلیم آزادیخواهان خواهد شد. خیال پردازی است اگر کسی فکر کند که جنبش آزادیخواهی مردم ایران را میتوان با کودتای کلاشینکفی از میان برد.

خانه دوست

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی