شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد


پي دي اف چاپ پست الكترونيكي
سه شنبه, 10 شهریور 1388 14:03
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیهای اعلام کرد که حوادث پس از انتخابات، ایران را در وضعیت «خطرناکی» قرار داده است. این شورا، حمله به ستادهای انتخاباتی، دستگیریها، ضرب و شتم معترضان، ایجاد محدودیت برای رسانهها، برگزاری دادگاههای نمایشی، سوءاستفاده از تریبونهای عمومی و طرح نسبتهای ناروا به شخصیتها و مراجع تقلید شیعه را مجموعه عواملی دانسته که حیثیت و اعتبار بینالمللی نظام را در معرض آسیب قرار داده است.

این شورا همچنین از مقامهای جمهوری اسلامی خواسته که با آزادی زندانیان حوادث اخیر و لغو محدودیتها علیه رسانهها و احزاب منتقد، عاملان جنایتهای اخیر به ویژه کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک را شناسایی و محاکمه کنند
در بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از اینکه نام بازداشتگاه کهریزک در ردیف زندان گوانتانامو و ابوغریب قرار گرفته و چهره «رحمانی اسلام» به خشونتورزی و سلب حقوق و آزادیهای مردم منتسب شده، اظهار تاسف شده است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، ظلمهایی که به نام مقابله با «انقلاب مخملی» در ایران صورت گرفته را عامل ضربه به «حیثیت، مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام» دانسته است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که فشارها بر معترضان به نتیجه انتخابات و اصلاحطلبان آنها را از تعقیب «تامین حقوق و آزادیهای مردم» باز نخواهد داشت.
این شورا همچنین از مقامهای جمهوری اسلامی خواسته که با آزادی زندانیان حوادث اخیر و لغو محدودیتها علیه رسانهها و احزاب منتقد، عاملان جنایتهای اخیر به ویژه کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک را شناسایی و محاکمه کنند.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی میرحسین موسوی حمایت میکرد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، ظلمهایی که به نام مقابله با «انقلاب مخملی» در ایران صورت گرفته را عامل ضربه به «حیثیت، مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام» دانسته است
این شورا پیشتر با صدور بیانیه‌‌هایی به نتیجه انتخابات اعتراض کرده بود و از مقامهای قضایی خواسته بود که نامه مهدی کروبی مبنی بر تجاوز به برخی بازداشتیها را پیگیری کنند.
بیانیه امروز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در شرایطی منتشر میشود که محمود احمدینژاد اعلام کرده که آینده نظام جمهوری اسلامی را «تیره و تار» نمیبیند.
آقای احمدینژاد در عین حال گفته است که پس از انتخابات «عدهای از مردم» از نظام فاصله گرفتهاند.
مهمترین احزاب سیاسی اصلاحطلب پس از اعلام نتیجه انتخابات اعلام کردهاند که با برگزاری این انتخابات، «جمهوریت» نظام به خطر افتاده است.
مجمع روحانیون مبارز نیز شب گذشته با انتشار بیانیهای از صادق لاریجانی خواسته بود که به اقدامات غیرقانونی در این قوه پایان دهد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی