رادیو فردا: تاکید اکبر هاشمی رفسنجانی بر حضور در نماز جمعه این هفته تهران

اقامه نماز جمعه تهران به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی، بار دیگر بحث برانگیز شده است. بار گذشته که آقای رفسنجانی پس از غیبت چند هفته ای نماز جمعه تهران را اقامه کرد، گروه هایی از مردم معترض به نتایج انتخابات به همراه مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض، در نماز جمعه تهران شرکت کردند.

اکبر هاشمی رفستجانی در این نماز جمعه که از سوی رسانه های غیر دولتی ایران "تاریخی" توصیف شد، به انتقاد از شرایط حاکم بر کشور پس از اعلام نتایج انتخابات پرداخت.

خطبه های نماز جمعه آقای هاشمی رفسنجانی که در آن درباره "به خطر افتادن مشروعیت حکومت جمهوری اسلامی و درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده آنها" هشدار داده بود انتقاد برخی از محافظه کاران و شماری از اصولگرایان را به دنبال داشت.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از جمله محافظه کاران پرنفوذی بود که ناخشنودی خود از سخنان آقای هاشمی را پنهان نکرد و حتی همنوا با آقای احمدی نژاد، آقای هاشمی را مسئول ناآرامی های بعد از انتخابات معرفی کرد.

آقای هاشمی رفسنجانی پس از اقامه این نماز جمعه در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی تژاد که در حضور آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی برگزار شد، حضور نیافت و در مراسم سوگند آقای احمدی نژاد در مجلس نیز از غایبان بود.

گمانه زنی ها درباره آینده سیاسی آقای رفسنجانی طی هفته های اخیر افزایش یافته است

مطابق برنامه ستاد اقامه نماز جمعه تهران اکبر هاشمی رفسنجانی، امام جمعه این هفته تهران خواهد بود. وب سایت رسمی آقای رفسنجانی چند روز پیش امامت او را تایید کرد اما این خبر را ساعاتی پس از انتشار، حذف کرد.

در مطلب تازه ای که در وب سایت اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر شده حضور او در نماز جمعه قطعی اعلام شده اما دلیل حذف خبر قبلی حضور او در نماز جمعه، اعلام این موضوع از سوی ستاد اقامه نماز جمعه عنوان شده است.

موقعیت سیاسی آقای رفسنجانی به عنوان رئیس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اختلاف او با رهبر جمهوری اسلامی بر سر عملکرد و رفتار محمود احمدی نژاد، گمانه زنی هایی در مورد میزان و دامنه توانایی او برای تاثیر گذاری بر فضای سیاسی و اجتماعی ایران به دنبال داشته است.

پیش از تاکید مجدد وب سایت رسمی اکبر هاشمی رفسنجانی درباره حضور او در نماز جمعه این هفته تهران، روزنامه "خبر" از قول رضا تقوی، دبیر ستاد اقامه نماز جمعه تهران، حضور آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه را نامشخص و بسته به نظر آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی خوانده بود.

پس از اقامه آخرین خطبه های نماز جمعه آقای هاشمی رفسنجانی که اولین سخنرانی او از تریبون نماز جمعه پس از انتخابات ریاست جمهوری بود، و سپس غیبت او از مراسم تنفیذ و تحلیف احمدی نژاد، آینده سیاسی آقای رفسنجانی موضوع مقاله ها و گمانه زنی ها متعددی قرار گرفته است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی