واکنش اتحادیۀ اروپا به اعترافات دیروز

واکنش اروپا به اعترافات دیروز

پارلمان‌نیوز: اتحادیه اروپا در پی برگزاری دادگاه متهمان حوادث اخیر در موضعی تامل برانگیز تاکید کرد که این اتحادیه هر اقدام علیه کشورهای عضو این اتحادیه و شهروندان یا کارمندان سفارت خانه‌های آن را اقدامی علیه کل این اتحادیه می‌داند.

به گزارش مهر، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای رسمی درباره محاکمه یک شهروند فرانسوی و دو کارمند ایرانی سفارت خانه های انگلیس و فرانسه در تهران به دولت ایران هشدار داد و خواهان آزادی فوری آنها شد.

سوئد به عنوان رئیس دوره ای شورای اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی در خصوص برگزاری دادگاه متهمان حوادث اخیر در ایران، از محاکمه یک شهروند فرانسوی و دو کارمند ایرانی سفارت خانه های انگلیس و فرانسه به عنوان متهم، انتقاد کرده است.

در این بیانیه همچنین اعلام شده که اتحادیه اروپا هر اقدام علیه کشورهای عضو این اتحادیه و شهروندان یا کارمندان سفارت خانه های آن را اقدامی علیه کل این مجموعه می‌داند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اعلام اینکه اتحادیه اروپا محاکمه متهمان در ایران را از نزدیک تحت نظر دارد، آزادی فوری کلوتید ریس، حسین رسام و نازک افشار از ایران مطالبه شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی