محمدجواد پرنداخ چگونه کشته شد: شهادت پس ازاحضار و بازجویی در اطلاعات اصفهان

شبکه جنبش راه سبز(جرس):جزئیات تازه از محمدجواد پرنداخ دانشجوی شهیدی که پیکر او روز پنج شنبه در گیلانغرب به خاک سپرده شد، پس از چندبار احضار و بازجویی در آخرین احضار به اداره کل اطلاعات اصفهان ناپدید و جسدش بی جانش به خانواده اش تحویل داده شده است.

پزشکی قانونی علت کشته شدن این دانشجو را«برخورد جسم سخت به جمجمه» اعلام کرده اما مقام های قضائی و اداره کل اطلاعات اصفهان تاکنون

به دنبال انتشار خبر تشیع پیکر محمد جواد پرنداخ در زادگاهش گیلانغرب، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان جزئیات بیشتری از نحوه کشته شدن این شهید جنبش سبز را اعلام کرد که براس آن محمد جواد پرنداخ متولد 1365 در شهر گيلان غرب استان كرمانشاه و دانشجوی مهندسی پتروشيمی دانشگاه صنعتی اصفهان پس از شركت در تجمعات دانشجويان دانشگاه اصفهان در اعتراض به تقلب گسترده در انتخابات به منزل خود در گيلان غرب باز می‌‌گردد اما پس از چند روز از طرف اداره اطلاعات اين شهر احضار و به تأمين وثيقه‌ 30 ميليون تومانی تا زمان بازگشت به اصفهان و مراجعه به اداره اطلاعات اين شهر مكلف می شود.

محمد جواد پرنداخ در وقت تعیین شده از سوی اداره اطلاعات به همراه يكی از اعضای خانواده خود به اصفهان رفته و طی دو روز متوالی در اداره اطلاعات اصفهان حاضر و مورد بازجويی قرار میگيرد.

او پس از دو روز بازجويی در اداره اطلاعات اصفهان، صبح روز سوم نیز بنابر احضار اداره اطلاعات برای تداوم بازجویی ها و اعزام به دادگاه،برای حضور مجدد در اداره اطلاعات اصفهان منزل را ترك کرد اما حوالی ظهر همان روز جسد محمدجواد پرنداخ در زير يكیاز پلهای شهر اصفهان يافته شد.

پزشكی قانونی اصفهان علت مرگ اين دانشجو را «برخورد جسم سخت به جمجمه»عنوان نموده است.نهادهای امنیتی ضمن فشار برخانواده این دانشجوی کرد به آن ها گفته اند که باید علت کشته شدن فرزندشان را«سانحه رانندگی» عنوان کنند.

خانواده این دانشجوی شهید گفته اند که كشته شدن محمد جواد پرنداخ، با توجه به عدم معرفی قاتل و مشكوك بودن نحوه قتل برای آن ها مشکوک و مبهم است، و کشته شدن این دانشجو همزمان با احضار مكرر او به نهادهای امنیتی برابهام ها افزوده است.

مراسم خاكسپاری محمد جواد پرنداخ ظهر روز پنجشنبه 5 شهريور ماه در شهر گيلان غرب استان كرمانشاه با حضور گسترده مردم اين شهر برگزار شد و مراسم ختم وی نيز طی روزهای 6 و 7 شهریور در منزل شخصیشان در گیلانغرب برگزار خواهد شد.

همزمان با تشيع پيكر و مراسم تدفين اين دانشجوی شهيد در گيلان غرب مردم اقدام به سر دادن شعارهایاعتراضی کرده و فضای اين شهر به شدت امنيتی است.همچنين خانواده پرنداخ از سوی نهادهایامنيتی برای برگزاری مراسم ختم و اطلاع رسانی تحت فشار قرار دارند.

راه سبز آزادی

* دوستان ارجمندی که مایلند برای وبلاگ مطالبی (فیلم، عکس و نوشته) را ارسال دارند می توانند از طریق ایمیل وبلاگ: tighunak@gmail.com اقدام نمایند. رعایت تمامی نکات امنیتی بویژه حذف ایمیل فرستنده و یا استفاده از ایمیل های یکبار مصرف با مشخصات غیرواقعی، الزامی است.


Balatarin

نظرات

‏ناشناس گفت…
من تصاوير مربوط به تشييع جنازه محمد جواد پرنداخ را دارم .چه جوري براتون بفرستم؟
‏ناشناس گفت…
پاسخ بدين چه جوري بفرستم

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی