جان شاهدان و منابع اطلاعاتی در خطر است

سایت انتگراسیون ایرانیان ساکن آلمان

نابودی اسناد و مدارک، اقدام جدید رژیم جمهوری اسلامی برای مسکوت نگه داشتن جنایاتش
18 شهريور 1388

هشدار: جان شاهدین و منابع اطلاعاتی در خطر است
اهداف نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در حمله به مراکز جمع آوری اسناد کشتار و شکنجه حوادث اخیر را میتوان بطور مختصر اینچنین برشمرد:
- جلوگیری از انتشار اسناد و مدارک
- دسترسی به نام و مشخصات و منابع اطلاعاتی
- نابودی مدارک
- تلاش برای دستگیری و به همکاری کشاندن شاهدین و منابع اطلاعاتی، به نحوی که در دادگاه های نمایشی، حرف خود را انکار و سناریوهای پیش ساخته رژیم را بازخوانی و تکرار کنند.
- تلاش برای حذف، از صحنه خارج کردن و کشتن بی سر و صدای آندسته از شاهدین و منابع اطلاعاتی که حاضر به همکاری نباشند.
- سخت کردن شرایط زندگی برای شاهدین و منابع اطلاعاتی و خانوادهای آنها به نحوی که ناگزیر به ترک کشور شوند.
- قدرت نمائی و ترساندن دیگر افرادی که کم کم حاضر شده بودند به عنوان شاهد و قربانی شکنجه و تجاوز به سکوت خود پایان دهند.

این اقدام رژیم به خوبی نشان میدهد که در چهارچوب این نظام امکان هیچگونه دادخواهی نبوده و نیست و آنانکه این توهم را می پراکنند نیز باید امید و اتکاء خود به این نظام و قانون اساسی آن را کاملا قطع کنند.

اقدام همزمان و هماهنگ دستگاه های امنیتی رژیم دیکتاتوری- مذهبی حاکم بر ایران در روز سه شنبه 17 شهریور حمله به "کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر"، و دفتر کروبی و حزب او و دستگیری مسئولین این دفاتر در حالی انجام میشود که افشاء نام و مشخصات و اسناد مربوط به کشته شدگان تظاهرات چند ماه گذشته و نیز انتشار برخی از اسناد مربوط به دستگیر شدگان و شکنجه شدگان بی اعتباری بیش از پیش رژیم جمهوری اسلامی را بدنبال داشته است. این بی اعتباری باعث رویگردانی بسیاری از شخصیت های پرنفوذ شیعه از رژیم شده و بدنبال آن بخش بزرگی از هواداران مذهبی رژیم نیز دچار سوال و مشکل شده اند. اینک هرچه بیشتر و با صدائی رساتر شخص علی خامنه ای به عنوان مسئول اصلی کشتار و سرکوب مردم معرفی میشود. ادامه این وضعیت منجر به آن خواهد شد تا صلاحیت مذهبی خامنه ای از سوی لایه های متعصب و سنتی مذهبی نیز زیر سوال برده شده و در نتیجه اعتبار آنچه او به عنوان "نظام اسلامی" سنگش را به سینه می زند، از سوی بخش بیشتری از معتقدان به تشیع و بیش از آنچه که تا کنون بی اعتبار شده بوده، از بین برود.

چگونگه میتوان حفظ اسناد و مدارک ومنابع اطلاعاتی و شاهدین را تضمین کرد؟
- نباید به ارگان های رژیم جمهوری اسلامی اعتماد کرد و این اطلاعات را در اختیار آنان قرار داد.
- برای آنکه بتوان از این اسناد بر علیه رژیم استفاده کرد، باید آنها را در چندین نسخه کپی و در مکان های مختلف و نزد افراد مختلف نگه داری نمود.
- باید نسخه ای از این اسناد را در اختیار سازمان های حقوق بشری در خارج کشور قرار داد تا در صورت لزوم از آن طریق برای انتشار اسناد اقدام نمود و از جان و امنیت منابع اطلاعاتی و شاهدین حفاظت کرد.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی