این کبک، نخواند و نخواند؛ حالا هم که خواندنش گرفت صدای کلاغ در آورد!

انتقادصریح آیت‌الله مكارم از انتخاب وزرای زن

آیت‌الله مكارم‌شیرازی بر لزوم پیروی از مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و دوری از ارزش‌های مادی‌گرای غرب تاكید كردند.

به گزارش مركز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله مكارم‌شیرازی در ادامه بحث تفسیر قرآن در جمع نمازگزاران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به مبانی دینی و ارزش‌های الهی اسلام گفتند: باید نظام ارزشی ما با دنیای امروز فرق داشته باشد زیرا ارزش در دنیای امروز دلار، یورو، پست و مقام است.

ایشان افزودند: من می‌بینم آرام آرام ما هم به دنبال غرب هستیم، در دنیای ارزشی غرب اگر چند زن وزیر نباشد برای جامعه آنها مشكل‌آفرین خواهد شد و اما ما نباید دنباله رو آنها باشیم.

ایشان با اشاره به ضرورت حاكمیت ارزش‌های اسلامی و دوری از اسراف و تبذیر بیان داشتند: ما نباید در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها این همه پول خرج كنیم این كار آمریكا و اروپاست.

این مرجع تقلید تصریح كردند: در نظام اسلامی مردم باید بر اساس معیارهای تقوا، علم، خدمت، خلوص، سابقه جهاد و حضور در جنگ تحمیلی افراد را انتخاب كنند، نظام ارزشی ما اینها است.

آیت‌الله مكارم‌شیرازی با بیان اینكه نگذاریم نظام ارزشی در جامعه ما عوض شود گفتند: یكی از مسایل مهم كه در سرنوشت اجتماع تاثیر دارد نظام ارزشی حاكم بر جامعه است، اگر ارزش در جامعه پول، پست و مقام باشد مردم نیز به دنبال آن خواهند رفت اما اگر ببینند ارزش و شخصیت افراد در علم، تقوا و ایمان است مردم نیز برای رسیدن به آن مسابقه خواهند گذاشت.

ایشان اظهار داشتند: اگر نظام ارزشی جامعه منحرف شود نباید تعجب كرد كه چرا جوانان منحرف می‌شوند.

ایشان با اشاره به خطبه قاصعه امیرالمومنین (ع) درباره نظام ارزشی جامع اظهار داشتند: بعد از پیامبر (ص) نظام ارزشی جامعه عوض شده بود و در زمان خلیفه سوم هر كس پول‌دارتر و صاحب مقام ظاهری بود با شخصیت‌تر بود و علی (ع) تلاش كردند تا نظام ارزشی جامعه را به زمان پیامبر (ص) برگردانند كه یكی از فرازهای خطبه قاصعه به همین موضوع پرداخته است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی