فراخوان هاشمی برای شرکت در روز قدس

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، اظهار امیدواری کرد که این حضور «بیدارباشی جاودانه به غفلت‌زدگان» باشد.

آقای هاشمی امروز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای که پیش از این کمتر سابقه داشته، خطاب به مردم ایران آورده است: «مطمئن باشید که فجر صادق همیشه بعد از تیره‌ترین زمان شب، طلوع می‌نماید.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «فلسطین اشغالی» را نمادی از «مظلومیت و اسارت در دست یک دولت سراسر نامشروع، جعلی و غاصب» دانسته است.

هاشمی در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده که ۳۰ سال است «آزاداندیشان و عدالتخواهان درست‌کردار» در سراسر جهان به خیابان‌ها می‌آیند و «برائت خویش را از جنایات و تمامیت خواهی‌های بین‌المللی یک اقلیت محدود، فریاد می‌زنند.»


رئیس مجلس خبرگان رهبری افزوده که حضور «معنادار» هر ساله مردم در راهپیمایی‌ها همچون «زلزله‌ای پایدار، پایه‌های عنکبوتی استبداد و استعمار» را می‌لرزاند.

هاشمی اعلام کرده که «مردم مسلمان ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان اسلام» در حالی به استقبال این روز قدس می‌روند که «سردمداران جهانی با سوءاستفاده از غفلت و تفرقه مسلمانان و به خصوص اختلافات در داخل مجاهدان خود فلسطینی، دندان طمع را برای تعمیق جنایات خویش، تیز کرده‌اند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی سال‌ها سخنرانی روز قدس در ایران را بر عهده داشته است. گزارش‌هایی مبنی بر انصراف وی از سخنرانی در مراسم امسال منتشر شده بود که از سوی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب شده است.

آخرین جمعه ماه رمضان از سوی آیت‌الله روح‌الله خمینی، روز قدس نام‌گذاری شده است و همه ساله در این روز، راهپیمایی‌هایی در شهرهای ایران و برخی کشور‌های مسلمان در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل برگزار می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «فلسطین اشغالی» را نمادی از «مظلومیت و اسارت در دست یک دولت سراسر نامشروع، جعلی و غاصب» دانسته است

معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرده‌اند در راهپیمایی امسال شرکت خواهند کرد.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز از مردم خواسته است که با حضور در این راهپیمایی، باردیگر اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران را نشان دهند.

مجمع روحانیون مبارز ایران هم با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواسته که در راهپیمایی روز قدس که آن را روز «دفاع از آزادی، مقاومت و کرامت انسان» نامیده است، شرکت کنند.

استفاده معترضان از این روز برای نشان دادن ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و وضعیت کنونی ایران، به موضوع بحث برانگیزی میان فعالان سیاسی و رسانه‌ها تبدیل شده است.

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران از مردم خواست که مراسم روز قدس را به مسائل «سیاسی» آلوده نکنند، چرا که این روز «متعلق به فلسطین است و نباید از هدف اصلی‌اش» خارج شود.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز هشدار داده که نباید در این روز، «تفرقه و اختلاف» به وجود بیاید و از مردم خواسته که در این روز تنها به شعار‌ها در حمایت از مردم فلسطین و علیه اسرائیل بسنده کنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی