دستگیری موسوی و کروبی اشتباه غیر قابل جبران است

دستگیری موسوی و کروبی اشتباه غیر قابل جبران است
دخالت دادن بسیج و سپاه در سیاست کار صحیحی نیست
نباید انتقادات و تذکرات را دروغ دانست
نمیتوان میرحسین و کروبی را خائن به مملکت معرفی کرد

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید علی محمد دستغیب در جمع طلاب ضمن اشاره به حوادث پس از انتخابات و موضع گیری های خصمانه علیه برخی رجال و چهره های دینی و سیاسی گفت:
كسانى همچون آقاى موسوى و آقاى كروبى از دلسوزان انقلاب و مريدان امام خمينى‏رحمه الله و محترمين مردم بوده‏اند، نمى‏توان آنها را خائن به مملكت خواند و متهم به براندازى و معاندت با رهبرى نمود.
آیت الله دستغیب اظهار داشت:همه مى‏دانند كه ما هرگز اغتشاشگر نبوديم بلکه همواره در پى اصلاح امور بوده‏ايم. هدفمان جز سوق‏دادن مردم به سوى خدا نبوده، تقاضايى هم از هيچ كس نداريم. اکنون نیز با تأسى به حضرت ابراهيم و به عنوان قطره‏اى از درياى علم ايشان آنچه را كه مى‏دانيم تكليف است، بر زبان مى‏آوريم به اميد آنكه نتيجه‏اى داشته باشد.
وی تاکید کرد: نکته اول اینکه حضرت امام خمينى‏رحمه الله فرمود: نظامى‏ها نبايد در امور سياسى كشور دخالت كنند. بسيج و سپاه، فرزندان اين جامعه و بسيار محترم هستند و دخالت‏دادن آنها در سياست كار صحيحى نيست و بى‏شك آثار و نتايج سوء به همراه خواهد داشت.
دستغیب عنوان کرد: ممكن است بعضى افراد، انتقاداتى داشته باشند و تذكراتى بدهند. نبايد همه اين انتقادات و تذكرات را دروغ انگاشت. انصاف اين است كه آنچه گفته شده مورد بررسى قرار بگيرد. كسانى همچون آقاى موسوى و آقاى كروبى از دلسوزان انقلاب و مريدان امام خمينى‏رحمه الله و محترمين مردم بوده‏اند، نمى‏توان آنها را خائن به مملكت خواند و متهم به براندازى و معاندت با رهبرى نمود.
ایشان ضمن تاکید دوباره به تلاش برای آرام سازی فضا و گوش فرا دادن افراد به نصیحت ها گفت:نصيحت ما اين است كه خداى ناكرده تصميم به بازداشت آنها نگيرند كه اين كار پيامدهاى سوء بسيارى به همراه خواهد داشت. ما نه دستگاه نظامى داريم و نه تاب مقابله با نيروهاى ورزيده و آموزش ديده و گاز اشك آور و توپ و تفنگ. به صرف گزارش دادن دو سه نفر نبايد تصميمات خطرناك بگيرند. مى‏توان اين مسأله را با آرامش حل كرد. سركوب‏كردن اطرافيان آنها كه شايد بالغ بر دو سه ميليون نفر باشند، صحيح نيست. نبايد اوضاع گذشته را دوباره پيش آورد.
وی افزود:ما كه نرفتيم در خانقاه بنشينيم و هو هو بكشيم. ما نيز در اين جامعه بوديم؛ در جبهه بوديم؛ با بچه‏هاى جنگ نشست و برخاست داشتيم. پيكره و اصل اطلاعات و سپاه پاسداران در اين شهر از همين مسجد بود، آنها همه دوستان ما بودند. ما كه تازه از گوشه‏اى نيامده‏ايم كه هيچ چيز نفهميم.
وی ضمن اشاره به انتشار برخی شایعات پیرامون خبر دستگشری میر حسین موسوی و مهدی کروبی هشدار داد: نصيحت ما اين است كه تصميم به دستگيرى اين دو بزرگوار نگيرند که این اشتباه غیر قابل جبران است. آنها را بياورند و با هم صحبت كنند. اين كار آرامش بيشترى به مردم مى‏دهد. ما اين آقايان را مى‏شناسيم، انسانهاى صالحى هستند و همراه امام بوده‏اند. بايد نسبت به اتفاقات آينده هوشيار بود. ما بناى تهديد نداريم و نمى‏توانيم تهديد كنيم اما اگر مردم بخواهند ناراحتى خود را ابراز كنند، صحيح نيست.

خموشانه

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی