صداوسیمای مار گزیده ایران، غضنفر انتخابات افغانستان!


در حالی كه تقلب‌های گسترده عوامل كرزای، موجب شرمندگی و عصبانیت مقامات آمریكایی شده، صداوسیما از ترس استفاده‌های داخلی از موضوع تقلب در انتخابات افغانستان،بر خلاف سیاست نظام در موضوع افغانستان عمل كرده و به وكیل مدافع حامد كرزای تبدیل شده است.
در حالی كه تقلب‌های گسترده و غیرقابل انكار عوامل حامد كرزای، موجب شرمندگی و عصبانیت مقامات آمریكا شده و آن‌ها را نیز تا حدودی به رویكرد اصولی جمهوری اسلامی ایران متمایل كرده، صداوسیما از ترس استفاده‌های داخلی از موضوع تقلب در انتخابات افغانستان، خلاف سیاست نظام در موضوع افغانستان عمل كرده و به وكیل مدافع حامد كرزای تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، سیاست جمهوری اسلامی در افغانستان كه به سود مردم این كشور همسایه نیز هست و توسط فدا حسین مالكی، سفیر ایران نیز بر آن تأكید شده، تشكیل یك دولت ائتلافی واقعی با به كارگیری شخصیت‌ها و جناح‌های مختلف افغانستان و در رأس آن‌ها حامد كرزای و دكتر عبدا... عبدا... است.

اما با وجود حملات ظاهری كرزی به آمریكا، سیاست ایالات متحده پیش از انتخابات حمایت از پیروزی كرزی بوده كه با مسایل و رسوایی‌های رخ داده در انتخابات افغانستان، سیاست این كشور نیز به شكل‌گیری دولتی ائتلافی در ظاهر و استفاده از عبدا... عبدا... و نیروهای نزدیك به او در دولت آینده افغانستان تغییر یافته است.

هر چند اكنون خط‌مشی جمهوری اسلامی دولت ائتلافی واقعی و حضور قدرتمند جناح عبدا... در دولت كرزای است و دولت آمریكا به صرف ائتلاف و وجهه تبلیغاتی آن نظر دارد.

این گزارش می‌افزاید: با این حال، ‌صداوسیمای جمهوری اسلامی بر خلاف این سیاست، از ترس استفاده معترضان به انتخابات ایران، به تریبون دفاع از تقلب‌های حامد كرزی تبدیل شده است.

این در حالی است كه اروپا و آمریكا كه خود مطرح‌كنندگان و مدافعان كرزی بودند، اكنون به دلیل رسوایی‌های عوامل او در تقلب انتخاباتی، به شدت از وی عصبانی هستند و حتی نظر برخی طرف‌های اروپایی، برگزاری دور دوم انتخابات است.

آمریكا هم كه به دلیل ناكامی‌های پیاپی نظامی در افغانستان قصد داشت برنامه‌های چهار سال آینده خود در افغانستان را بر اساس موفقیت پروژه سیاسی ایجاد دموكراسی و برگزاری انتخاباتی سالم و قابل ارائه در جهان پیش برد، اكنون به شدت از رسوایی‌های به وجود آمده توسط عوامل كرزی عصبانی است.

گفتنی است عوامل عبدا.. عبدا... كه از نیروهای به جا مانده از ائتلاف شمال افغانستان (تحت حمایت ایران) به شمار می‌رود و تحصیلات خود را هم در دانشگاه‌های ایران به پایان رسانده، از بسیاری از صحنه‌های تقلب نظیر ریختن آرای جعلی و حتی ریختن دسته‌های تعرفه رأی در صندوق فیلم‌برداری كرده و آن‌ها را ارائه داده‌اند.

آن‌ها همچنین، مدعیند صدها حوزه رأی‌گیری كه در شمارش آرا، محاسبه شده‌اند، وجود خارجی ندارند.

با این حال مشخص نیست در حالی كه هنوز صدها هزار افغانی در ایران زندگی می‌كنند، چرا صداوسیمای ایران كه به عنوان جدی‌ترین رسانه فارسی زبان منطقه‌ای می‌تواند در سوق دادن تحولات به سود سیاست‌های جمهوری اسلامی و مصالح مردم افغانستان عمل كند، چنین رویكرد غیرحرفه‌ای و غیرقابل دفاعی را اتخاذ كرده است.

سایت شفاف
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=8043

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی