زمین، هوا و دریا شنبه در استکهلم سبز می‌شود

برنامه ایرانیان سبز سوئد برای اجلاس شنبه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا:

به گفته‌ی هواداران جنبش سبز در سوئد، در ۱۴ آگوست یک گردهمایی تحت عنوان حامیان جنبش سبز در استکهلم انجام شد و در پی آن در مرکز شهر استکهلم، فستیوالی با شرکت بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر برگزار شد که در آن ۲۰ تن ازرهبران احزاب سوئد و تعداد زیادی از هنرمندان سوئد به سخنرانی و اجرای برنامه پرداختند.

آنها همچنین خبر میدهند که تومار ۲۰۰۰ متری «احمدینژاد رئیسجمهور ما نیست» که امضای ایرانیان سبز از کشورهای مختلف جهان روی آن را امضا کرده بودند و پیش از این در پاریس به نمایش گذاشته شد، هماکنون به استکهلم منتقل شده و قرار است روز شنبه، در حاشیه اجلاس وزیران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، برافراشته شود.

به گزارش «موج سبز آزادی»، سبزهای استکهلم برنامهریزی کردهاند که در دریا با برافراشتن پرچم سبز بر روی قایقها، در آسمان توسط یک هواپیما که رنگ سبز را به همراه دارد و نیز همزمان با تجمع در برابر محل اجلاس مذکور و حمل این تومار توسط ۴۰۰ نفر از جوانانی که تنها حامی جنبش سبز هستند و به هیچ حزب و گروهی وابستگی ندارند، در زمین و هوا و دریا حضور سبزها را نشان دهند و به این وسیله از وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا بخواهند که آنها احمدینژاد را به رسمیت نشناسند.

همزمان گروهی از فعالان جنبش راه سبز امید نیز در گوتنبرگ و یتوبوری در جنوب سوئد، کمیتهای تشکیل دادهاند و با صدور یک بیانیه، اعلام موجودیت کردهاند.

در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: یک بار دیگرتاریخ، مردم ما را فراخوانده تا فرصتی دیگر را برای استقرار دموکراسی و جامعه ای مبتنی بر حقوق انسانی بیازماید. در برابر این فرصت تاریخی که در پی اعتراض های خودجوش میلیونی مردم بوجود آمده ،نیروهائی ایستاده اند که به هیچ وجه قصد تمکین به خواست مردم را ندارند. آنها نمیخواهند در برابر تلاش شرافتمندانه و مسالمت آمیز مردم ما برای ایجاد یک جامعه سعادتمند که همه ازمزایای آن برخوردار باشند ،تمکین نموده و از امتیازات افسانه ای خود که حاصل بی قانونی حاکم بر مدیریت کشور است، دست بردارند. جنبش راه سبز امید زائیده برخورد این دو اراده سیاسی است، در یکسو اراده معطوف به قدرت مطلقه و ناپاسخگو و در سوی دیگر اراده معطوف به انسانی کردن و آزادی فضای اجتماعی است اراده ای که مصمم است تا این فرصت تاریخی را از دست ندهد، فرصتی که ممکن است دیگر پیش نیاید.

نویسندگان این بیانیه همچنین تصریح کردهاند: پیکار مردم ما پس از کودتای ۲۲ خرداد این دوره انتخاباتی، از دستاورد های با ارزشی برخوردار بوده است که نه تنها نباید فراموش شوند بلکه باید همچون مردمک چشممان از آنها حفاظت شود. « نترسید! نترسید! ما همه با هم هستیم»! فریادی است از ژرفای تاریخ طولانی میهن ما و از نسلهائی که زندگی را در پیکار برای وحدت آزادی خواهانه ما، بخاطر ترقی، دموکراسی و یک زندگی انسانی به پایان بردند بدون اینکه طعم آزادی را و یا حتی طعم شیرین این شعار اتحاد گرایانه را چشیده باشند.
اگر دستاورد جنبش ملی سبز، فقط به همین شعار مشترک ما هم محدود شود، باز باید خوشحال باشیم که دوران از خود بیگانگی ما، ملت بزرگ ایران! به سر آمده است.

این بیانیه همچنین ظهور رهبرانی همچون حسین موسوی ومهدی کروبی را از دستاوردهای جنبش سبز دانسته و آنها را رهبرانی ملی، مذهبی، انسانی و در خور اعتماد مردم توصیف کرده که سزاوار ثبت در تاریخ هستند.

این بیانیه همچنین «هم میهنان مقیم گوتنبرگ» را خطاب قرار داده و تاکید میکند: جنبش سبز به حرکت، فعالیت و حمایت تک تک ما نیاز دارد. هم میهنان ما در داخل کشور، این پیکارملی و دموکراتیک را با قبول خطر و به خیابانها آمدن یا در پشت بامها، با بانگ ضد کودتائی الله اکبرو مرگ بر دیکتاتورخود زنده نگاه میدارند و بر ماست که حد اقل در حد خود ادامه فریاد آزادیخواهانه و حق طلبانه آنان در این دیار دور از خطر باشیم. در راستای این احساس وظیفه است که ما تعدادی از ایرانیان مقیم گوتنبرگ بر آن شدیم به فراخوان جنبش "راه سبز امید" موسوی و کروبی پاسخ گوئیم. از آنجا که هرگونه حرکتی را بنام جنبش محلی راه سبز امید، ملزم به رعایت چهار چوب اعلام شده از طرف رهبری این جنبش میدانیم تعریف خود را به طور ساده از این جنبش در زیر اعلام کرده و از هموطنان علاقه مند مقیم گوتنبرگ که با این تعریف پایه ای ما از جنبش موافق هستند، دعوت میکنیم بما بپیوندند.

نقل از میزان نیوز


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی