علم الهدی: حضور 85 میلیونی مردم جهان را به حیرت وا داشت!

لحظه نیوز:
امام جمعه مشهد گفت: يكي از عوامل تداوم انقلاب ما اين است كه وقتي نخبگان سياسي با ولايت زاويه پيدا كردهاند، مردم نه فقط دنبالروي آنان را نكردند بلكه آنها نيز را طرد نمودند.

حجتالاسلام و المسلمين سيد احمد علمالهدي در خطبههاي نماز جمعه امروز مشهد كه در حرم مطهر رضوي برگزار شد، به معيار حقيقي ارزشگذاري نخبگان سياسي اشاره كرد و افزود: تمام ارزش نخبه سياسي تا روزي است كه در كنار ولايت باشد اما در حوادث اخير آقايان نخبگي و امكاناتشان را در خدمت آمريكا قرار دادند.

وي ادامه داد: در حوادث اخير برخي از نخبگان سياسي از قبل با ولايت مشكل داشته اما تظاهر به ولايتمداري ميكردند و برخي ديگر نيز در همين جريانات با ولايت زاويه پيدا كردند كه البته امروز در نظر مردم منفورترين هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبري به سابقه چنين رفتارهايي از سوي مردم ايران در قبال سياسيون جدا شده از مسير ولايت اشاره نموده و اضافه كرد: اوايل انقلاب پس از نصب مهندس بازرگان به عنوان نخست وزير كشور مردم در حمايت از او راهپيمايي ميليوني به راه انداختند اما وقتي كه با امام(ره) دچار زاويه شد، او را طرد نموده و عليه او شعارهايي سر دادند كه اين مسئله در مورد بنيصدر نيز دقيقا تكرار شد.

علمالهدي ادامه داد: در چند وقت اخير برخي سر و صدا به راه انداختند كه در حق عدهاي ظلم شده و متخلف بايد مچگيري شود در حالي كه اصل مسئله آن است كه رهبري فرمودند.

خطيب نماز جمعه مشهد به سخنان مقام معظم رهبري اشاره و بيان داشت: مملكت ما با پيشرفتهاي علمي و فناورياش دنيا را متحير كرده و در قدرت اندوزي منطقهاي استكبار را به زانو درآورد و با حضور 85 ميليوني خود جهان را به حيرت وا داشت و همه اينها موجبات عزت را براي كشور فراهم آورد، اما عدهاي با ادعاي واهي تقلب كه با هيچ سندي تطبيق نميكند راه افتادند و آبروي نظام را بردند. آيا اين مسئله مهمتر است يا اين كه فلان آقا سيلي خورده است؟ اين موضوع مهمتر است يا اين كه باتوم يك بسيجي ناآگاهانه به كسي خورده و يا نخورده است؟

وي تاكيد كرد: اجراي عدالت اسلامي نبايد گير جريانهاي متجاوزي باشد كه به عنوان نخبهگي سياسيشان پا روي دوش مردم گذاشتهاند و حال نخبگيشان را در دامن دشمن ميريزند.

علمالهدي در بخشي ديگري از سخنانش به مناسبت تولد امام مجتبي(ع) به بيان بخشي از سيره سياسي ايشان پرداخت و افزود: سيره سياسي امام حسن(ع) يك جريان عظيم عبرتآميز در عرصه زندگي اجتماعي و سياسي ما است و اگر مقتداي ما در همه روابط سيره ائمه باشد، هرگز منحرف نخواهيم شد.

به گفته وي ماجراي صلح امام حسن(ع) نه يك حركتي سياسي از سوي ايشان بلكه در نتيجه يك انحراف سياسي صورت پذيرفت و پيوستن 80 هزار نفر از مجموع 100 هزار نفر سپاه ايشان به لشگر معاويه در نتيجهاي انحرافي بود كه آغازگر آن را ميتوان نخبگان سياسي آن زمان دانست.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی