نماینده دادستانی در چهارمین جلسه محاکمه معترضان: سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت منحل شوند

نماینده دادستانی تهران در چهارمین جلسه محاکمه معترضان به نتیجه انتخابات، خواستار انحلال جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شد.

در این جلسه محاکمه که صبح امروز سهشنبه در تهران برگزار شد، سعید حجاریان، بهزاد نبوی،‌ محسن صفائی فراهانی، فیضالله عرب سرخی، عبدالله رمضانزاده، محسن میردامادی، ‌سعید شریعتی،‌ کیان تاجبخش،‌ محسن امینزاده،‌ مصطفی تاجزاده،‌ صادق نوروزی، شهاب طباطبائی،‌ هدایتآقایی، مسعود باستانی، حمزه غالبی، سعید لیلاز،‌ علی تاجرنیا، احمد زیدآبادی، ‌محمدقوچانی و محمدرضا جلائی‌پور حضور داشتند.


نبوی و عرب سرخی

نماینده دادستانی تهران در کیفرخواست خود با متهم کردن سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت به دست داشتن در «کودتای مخملی» علیه نظام جمهوری اسلامی، مواضع سیاسی آنها را همسو با «دشمنان» ایران اعلام کرد.


طباطبایی، لیلاز، جلایی‌پور و تاجرنیا

در این کیفرخواست، جبهه مشارکت «مرعوب آمریکا، دارای تفکراتی توهم‌آلود، دارای روابط با نمایندگان کشور‌های بیگانه و مرموز، دارای عملکرد ناهنجار، دارای انحراف عمیق از اسلام و خائن به مردم و نظام جمهوری اسلامی» معرفی شده است.


شریعتی، صفایی فراهانی، تاجبخش و تاج‌زاده

نماینده دادستانی در کیفرخواست خود به برخی از مواضع این حزب و اعضای آن درباره مسائل سیاسی، دیپلماتیک و هسته‌ای در سال‌های اخیر اشاره کرده و نتیجه گرفته است که جبهه مشارکت در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای «در صدد بود تا راهی برای نفوذ دشمنان سلطه‌گر باز کند و فضا را برای محروم شدن ملت ایران از حق مسلم انرژی هسته‌ای و به هدف رسیدن سلطه‌گران اجنبی باز کند.»


تاجبخش، رمضان‌زاده، تاج‌زاده و تاجرنیا

در این کیفرخواست به نقل از سعید حجاریان، محسن امینزاده و عبدالله رمضانزاده (اعضای جبهه مشارکتانتقادهایی از نحوه موضعگیری این جبهه سیاسی و «انحراف» آن گنجانده شده است.

نماینده دادستانی در بخش دیگری از این کیفرخواست، خواستار صدور حکم انحلال سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شد.


زیدآبادی و امین‌زاده

آنطور که نماینده دادستانی اعلام کرده است، در بیانیههای سالهای اخیر سازمان مجاهدین «تضعیف ارکان نظام، حمله به شورای نگهبان، حمله به دیگر نهادهای انقلابی، مستمسک سازی برای دشمنان و حمله به مقدسات و مبانی اعتقادی شیعه» دیده میشود.

در بخش دیگری از این کیفرخواست آمده است: «سازمان مجاهدین طبق روال از ادبیات ابهامآلود و مغرضانهای در بیانیههای خود استفاده مینماید که کل حاکمیت را نشانه گرفته است


میردامادی

این کیفرخواست همچنین اعلام کرده که حزب کارگزاران، جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با وجود «هشدارهای» مسئولان عالی‌رتبه نظام، «کماکان راه قبلی را ادامه داده، با وجود اینکه همه می‌دانند امکان تقلب با وجود سازو کارهای مردمی و قانونی وجود ندارد.»


صفایی فراهانی

این سه جریان سیاسی با رد نتیجه انتخابات اعلام کرده‌اند که دولت برآمده از آن «نامشروع» است و نتیجه انتخابات باید باطل شود.


قوچانی

در بخش دیگری از متن کیفرخواست، نماینده دادستانی خبر داد که یحیی‌ کیان‌ تاجبخش با جاری کردن کلمه «الله» بر زبان، با ابراز «علاقه از بازجوی خود، طهارت و نماز» آموخته و در حال حاضر «از روی کاغذ نمازش را می‌خواند.»

تاجبخش از دستگیرشدگان حوادث اخیر است که به داشتن رابطه با «عوامل بیگانه» برای راهاندازی «کودتای مخملی» در ایران متهم شده است
از سایت رادیو زمانه

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی